Avatar billede wojak Nybegynder
29. marts 2004 - 15:24 Der er 2 kommentarer

Kan ikke pinge linksys router fra internettet?

Jeg har et problem som jeg har lidt svært ved at beskrive (og forstå).

Jeg har en Linksys BEFW11S4 (v2) som gateway/router til min ADSL-forbindelse via TDC. Jeg har fast IP-adresse (80.199.25.188) da jeg roder med en webserver ind på netværket.

Mit problem er at jeg ikke kan få forbindelse (vha. ping eller browser) til min IP-adresse fra internettet med med mindre jeg har en pc tændt og koblet på nettet på indersiden. BEFW11S4 kan blokere for tilgang fra WAN, men det har jeg i sagens natur slået fra.

For at pinge benytter jeg www.network-tools.com både fra eget net og når jeg ikke er logget på mit netværk.

Det virker som om routeren er slukket når jeg ikke har en win-PC tændt, men sådan er det ikke.

Jeg skylder måske at fortælle hvad jeg har på mit nætværk.
Vha. ethernet 1 stk. win2K pc
vha. WLAN 1 stk. win2K pc
vha. WLAN 1 stk. RH9 Linux box (webserver permanent online).

Håber at få nogen gode bud på hvad der kan være galt eller hvordan jeg skal diagnostisere. BEFW11S4 har været genstartet adskellige gange, men jeg har ikke opgraderet firmwaren da den har virket fortrinligt tidligere.
Avatar billede exsop Praktikant
01. april 2004 - 00:20 #1
ping fra wan er på de fleste router disablet protekol ICPM
kontroller dette
vis du har opnet for gennemgang for icpm svares fra lan
Avatar billede wojak Nybegynder
08. april 2004 - 22:08 #2
Som bruger af TDC-adsl benytter jeg PPPoE til forbindelse. Dette  giver to muligheder for routerens opsætning: "Connect on Demand", som kun holder liv i forbindelsen når der er requestes indefra og ud, og så er der "Keep Alive" som er det Jeg nu har valgt.