Jeg har en vector<CPoint>, som indeholder nogle punkter jeg vil tegne en polygon udfra. ::Polygon-funktionen i WINAPI tager et LPPOINT som argument, men hvordan kan jeg bruge vektoren som argument i denne funktion? Jeg har prøvet nogle forskellige ting med iterators, men det virker ikke rigtig :(.. Min løsning lige nu er at kopiere vektoren over i et almindeligt array, men det synes jeg ikke er en særlig god løsning.
Som jeg skrev, "per definition"... Et punkt angiver netop dét, et punkt! Hverken en retning, en hastighed eller lign. En vektor kan derimod bruges til det formål. De 2x4 bytes du opbevarer et CPoint's værdier i, kan jo egentlig bruges til mange ting, men hvorfor bruger du så ikke bare 2 int's direkte? Fordi det giver mening at have en klasse til at repræsentere en given instans i den "objektorienterede" verden, ikke..?
Min pointe er: Typen alene eller hvor meget en klasses member's fylder i memory, bør ikke have direkte indflydelse på, hvad den bruges til at repræsentere.
I øvrigt angives en vektor kun med to tal i to dimensioner.
CPoint's members bærer også præg af, at det netop er et punkt i skærmopløsning, altså heltal! Det egner sig ikke nødvendigvis til at angive retning/hastighed, hvor man ofte har bruge for decimaltal...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.