Avatar billede cyperbent Mester
19. april 2004 - 23:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Påfyldning af blækpatroner

Jeg har prøvet at fylde blæk på mine gamle brugte blækpatroner. De sorte.

Men dagen efter var udskriften helt ulæselig, nærmest helt udvisket.

Jeg har forsøgt at rense patronen med rense væske, men det hjælper ikke.

Så nu håber jeg at der er nogen har lidt forstand på dette her.

Ellers vil jeg bare sige at der ikke er noget at spare efter med selvpåfyldning af blækpatroner. Det skaber bare en masse unødigt bøvl.
Avatar billede ossian Nybegynder
19. april 2004 - 23:55 #1
Jeg tror du har lagt dit spm. i en forkert kategori!!
Avatar billede norbert Nybegynder
19. april 2004 - 23:57 #2
Jeg har fyldt min sorte patron op 3 eller 4 gange, den virker upåklagelig:-)
Derimod har jeg haft problemer med min farvepatron. Det er kun lykkedes mig en gang at få dem til at virke, efter 6-7 forsøg - med forskellige patroner naturligvis. Så den sorte fylder jeg altid op, men desværre må jeg købe farvepatronen :-(
Norbert :-)
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. april 2004 - 07:04 #3
Det er afhængig af, hvilken type printer man har. Når patronen kun indeholder ren blæk, jeg mener det er Canon der har det, skulle det ikke rumme de store problemer. De patroner der suger farven op i en slags filt er mere problematiske. Her er det vigtig at man bruger det rigtige blæk der passer til printeren. Hos Bogladen kan man få 250 ml flasker ti ca. 100 kr. per farve til mange forsk. printertyper.
Selv har jeg haft en Epson Stylus Color i ca. 6 år og fylder patronerne op en 3 - 4 gange. Det virker godt, men man kan ikke bruge printeren med det samme. Farven skal lige sætte og fordele sig et døgns tid.
De patroner der har indbygget printerhoved (HP,Lexmark oa.) egner sig ikke så godt til genopfyldning.
Nu er farve patr. ja ikke så dyre mere som før, så, som du selv skriver cyberbent, skal man nok overveje lidt om det overhovet kan betale sig.
Avatar billede summer Mester
20. april 2004 - 13:10 #4
Prøv lige at fortæl hvilken printer du har. Min HP5550 har jeg genfyldt mange gange, også farve :)
Avatar billede cyperbent Mester
20. april 2004 - 13:37 #5
Hejsa. Jeg kan som et supplement til mit spørgsmål lige anfægte at jeg til at begynde med ikke kunne se hvilke kategori printere hørte ind under, så derfor antog jeg at dette spørgsmål nok hørte under generelt.

Jeg kan endvidere fortælle at min printer er en HP deskjet 3650.

Desuden kan jeg også fortælle at selvom patronen har stået urørt i printeren natten over og dermed har ladet noget overskydende blæk løbe ud, så er udskriften stadig ulæselig.
Avatar billede summer Mester
20. april 2004 - 21:48 #6
Hvis det er originale C8727A eller C8727Ae, så er der tips her: http://www.hoergren.dk/info/hp56_c6656.pdf eller her: http://www.sigurdrasmussen.dk/srvejl/c6656.htm (nederst et link til at nulstille blækindikator)
Avatar billede cyperbent Mester
28. september 2005 - 17:31 #7
Tak for jeres svar. Jeg har nu stur på det.
Avatar billede cyperbent Mester
18. august 2010 - 21:11 #8
Tak for jeres indlæg. Jeg har fundet en løsning på det.
Avatar billede cyperbent Mester
07. juni 2011 - 11:12 #9
Så er spørgsmålet hermed lukkede