Avatar billede Mads Novice
24. april 2004 - 13:00 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Genvej - Ændring af ikon

Jeg har et standard-MS-ikon liggende på mit skrivebord - til en internet-genvej, og vil gerne ændre det til et andet.

I Egenskaber er der ingen muligeheder.

Har du en løsning?

Hilsen
Mads
Avatar billede uso Nybegynder
24. april 2004 - 13:08 #1
jo, du kan lave det om til en "genvej" og så fjerne den nuværende, så kan du bruge egenskaber ... :-)

det er den nemmeste måde, den anden kan jeg ikke huske...
Avatar billede weblex Nybegynder
24. april 2004 - 13:10 #2
Under egenskaber - tryk på gennemse...
Vælg filen moreicons.dll
Avatar billede uso Nybegynder
24. april 2004 - 13:10 #3
Kom i tanke om den...

tryk egenskaber på dit skrivebord, og gå så ind i fanen "Skrivebord" og "Tilpas Skrivebord" og så trykker du på det du vil ændrer, feks denne computer, tryk på den, og så "Skift ikon"
Avatar billede uso Nybegynder
24. april 2004 - 13:11 #4
(det er Windows xp pro. hos mig, hvis det "variere" i andre versioner...)
Avatar billede uso Nybegynder
24. april 2004 - 13:16 #5
Avatar billede Mads Novice
24. april 2004 - 14:26 #6
Hej igen.

Kører Xp. Jeg skal forklare det lidt bedre. Har kopieret en genvej fra IE tilmit skrivebord. Ikonen sætter XP tilsyneladende default til det velkendte "e"-symbol.

Under egenskaber på denne internet-genvej, er der ingen muligheder for at skifte
xp's standard ikon ud med et andet jeg har fundet på nettet.

Kan det hjælpe dig - med at hjælpe mig ?

Hilsen
Mads
Avatar billede Mads Novice
24. april 2004 - 14:28 #7
I egenskaber, er der på min genvej ingen muligeheder for at vælge et nyt ikon.
Avatar billede weblex Nybegynder
24. april 2004 - 14:40 #8
Hvis du trækker adressen fra adressefeltet til skrivebordet, så burde du få muligheden for at skifte ikon. Har du begrænsede rettigheder som gør, at du ikke kan ændre eller...?
Avatar billede Mads Novice
24. april 2004 - 14:52 #9
Hej igen.

Der er lige kommet gæster. Jeg vender tilbage senere idag.

Hilsen
Mads
Avatar billede Mads Novice
03. november 2005 - 01:19 #10
lukker
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. november 2005 - 07:27 #11
<mads-mand>: For alle dine (gule) tråde:
http://exp.dk/list.phtml?spm_creator=mads-mand&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

læs dette nøje ->

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar ->

Behandling af svar
Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?
Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på enten Accepter eller Afvis.
Disse står lige over det felt hvori du skriver dine indlæg.

Der er mere end en der har svaret, hvad gør jeg så?
Der er tre muligheder.

Alle svar har været gode og hjulpet dig, så markerer du alle navnene i navneboxen, og trykker på accepter, så bliver point delt lige imellem svarerne.
Et svar var bedre, men de andre har også hjulpet dig, så trykker du på avanceret, og tildeler hver svarer det antal point du synes.
Der var kun et svar du kunne bruge, så markerer du det navn med det brugbare svar og trykker accepter, på den måde bliver alle andre svar samtidig afvist.

Hvordan svarer jeg på det de spørger om, uden at acceptere deres svar?
Det gør du ved at lave dit indlæg som en kommentar, ude til venstre kan du vælge om det skal være et svar eller en kommentar, det er altid en kommentar hvis du ikke laver det til et svar.

Nu fik jeg løst mit problem, er der mere jeg skal gøre?
Der er et par ting du bør gøre, den ene er at sige tak for hjælpen til de personer der har hjulpet dig eller prøvet på det.
Den anden er at fortælle hvordan du fik det løst, og hvilken løsningsmodel der virkede. Grunden er at andre en dag kan få glæde af din løsning, men hvis det ikke fremgår af tråden hvad løsningen var, er der ingen andre der kan bruge det.

En bruger har løst mit problem, men jeg kan ikke give ham points?
Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan kvitteres med point. ** Du beder ham om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points. **