Avatar billede razor Nybegynder
29. april 2004 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikker adgang til filer på server

Hep!

Der er, i mit firma, kommet ønske om at nogle udviklere kan tilgå nogle
biblioteker på vores servere hjemmefra fra deres Microsoft Windows
klienter. Jeg bruger selv en ssh/scp udvidelse til min editor (GNU/Emacs)
på Linux samt ssh-agent til at holde styr på mine passphrases.

I henhold til vores sikkerhedspolitik er vi bundet til at benytte
passphrase-beskyttede nøgler til at identificere os overfor serveren,
samt at forbindelsen er krypteret.

Findes der nogle programmer der, på Microsoft Windows, kan tilbyde nem
adgang til filer på en server gennem fx. SFTP (FTP over SSH), der
samtidig understøtter nøgle-godkendelse?

Udviklerne snakker noget om at de gerne vil kunne montere det eksterne
filsystem som et netværksdrev, for at gøre det transparent for deres
editor.

På forhånd tak!
Avatar billede madssj Nybegynder
29. april 2004 - 20:44 #1
jEdit kan bruge SSH / SFTP, men om den kan gøre det med brug af nøgler kan jeg ikke huske.

Dog kan man godt sætte emacs op sammen med plink og pagent (puttys svar på ssh og ssh-agent)

Ellers ville jeg foreslå IPSec (eller pptpop) og så en samba share.

Mads
Avatar billede razor Nybegynder
27. maj 2004 - 22:16 #2
Jeg tvivler på mine brugere vil bruge emacs. Vil du have nogle points?
Avatar billede madssj Nybegynder
27. maj 2004 - 22:24 #3
Har du fået svar på problemet?
Avatar billede razor Nybegynder
02. juli 2004 - 22:56 #4
Så lukker jeg altså. Så må du få en øl en dag hvis du er ked af det.