Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:11 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Boot Cd til XP fra en ISO file? hvordan.

Hej, jeg har en XP-version liggende på min computer, hvor SP1 er med i, men så var det jeg ville brænde en cd, så man kunne boote og installere det... min comp. kan nemlig godt bruge at få geninstalleret XP...

Men spørgsmålet lyder, hvordan får jeg lavet en bootcd, som gider boote under opstart så jeg kan installere XP. Jeg er helt blank og kan pt. ikke lige finde nogle steder hvor det står... så kunne godt lige bruge en hjælpende hånd folkens!!
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:15 #1
Sikker på du har brændt ISO filen som en image fil med fx nero?
Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:17 #2
Jeg har slet ikke brændt den... for ved jo ikke om den selv laver den til boot-cd. har kun åbnet den i Deamon tools... normalt plejer jeg nemlig bare at flytte cd-en fra det drev deamon tools laver over på den cd der skal brændes... men det dur jo nok ikke med en boot cd...
Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:18 #3
har filen som .BIN
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:18 #4
Du skal bare brænde den som en image fil med fx nero. Sætte den i cd rom drevet og sæt din comp til at starte på CD-rom. Så starter CD'en selv op og du kan installere windows.
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:19 #5
Ja.. En bin fil skal også brændes som en image fil. Den laver det selv til en boot cd.
Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:21 #6
hvordan gør jeg helt præcis?
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:22 #7
Hvilket brænder program bruger du?
Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:24 #8
nero... ved bare ikke helt hvordan og hvad jeg skal gå ind i for at den brænder bin filen til en boot cd.
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:24 #9
Hvis du bruger nero vælger du bare burn as an image disk. Eller brænd som en billede cd et hvad det nu hedder på dansk.
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:26 #10
Du skal IKKE brænde den til en boot cd. Stop nu med at lade dig forvirrre af det. Det finder den selv ud af!

Gå i filer-> Så står der noget med image->tryk der->Sæt den til at vise alle filer->Find din fil->Tryk brænd eller next eller hvad der nu kommer næste gang.
Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:27 #11
hmm det er den da vist ikk meget for... !  Det tror jeg ikke lige den gider... !
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 17:28 #12
Prøv forklar problemet. Ved da hat om hvor den ik lige gider.
Avatar billede egobent Nybegynder
06. maj 2004 - 17:30 #13
det prøver jeg lige!! :D den knap havde jeg slet ikk set... hehe
Avatar billede human Nybegynder
06. maj 2004 - 19:57 #14
Fandt du ud af det?
Avatar billede zenze Nybegynder
06. maj 2004 - 23:24 #15
Avatar billede zenze Nybegynder
06. maj 2004 - 23:26 #16
Mangler du boot-blokken, så læg din emailadresse og jeg sender den til dig.
Avatar billede zenze Nybegynder
06. maj 2004 - 23:27 #17
Jeg opdagede lige at jeg havde et dansk link:
http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. maj 2004 - 03:40 #18
har lavet en billedserie her http://firewalker.1go.dk/NeroISO/ , det er den måde jeg brænder iso/bin filer på og det virker ;)
Avatar billede egobent Nybegynder
07. maj 2004 - 11:28 #19
Jeg har fundet ud af at brænde det tak, men har ikke afprøvet endnu, da jeg ikke var hjemme igår aftes og den lige skulle være færdig med en virusscanning inden jeg kunne reboote og kontrollere... Men super tak for jeres råd. nu prøver jeg lige :D
Avatar billede human Nybegynder
07. maj 2004 - 14:59 #20
Hvad blev resultatet?
Avatar billede zenze Nybegynder
07. maj 2004 - 16:11 #21
Jeg lægger lige et svar i tilfælde af at du har kunnet bruge de links, jeg lagde tidligere.
Avatar billede egobent Nybegynder
08. maj 2004 - 00:14 #22
Den kunne sagtens Boot'e, men men men... så lavede den lige en fejl da den skulle til at installere efter den havde loadet alle filerne igen... havde desvære ikke lige tid til at tjekke efter, da jeg skulle ud af døren... prøver lige igen senere og på en anden comp. Men den kunne Boote og det var jo det der var det vigtigste og egentlig også spg.

Så mange tak til jer alle for jeres brugervenlige svar :oD
Avatar billede egobent Nybegynder
08. maj 2004 - 00:15 #23
Syntes i begge skal have point, så Human må også godt lige ligge et svar så i begge kan dele :)
Avatar billede egobent Nybegynder
01. juni 2004 - 13:30 #24
Hej Jeg fik det til at virke da jeg brændte vha Cue filen i Nero, første brænding lavede dog en fejl... så blev helt sur, men anden gang virkede det super!!

Så mange tak, hvis "Human" vil have point, skal du lige lave et svar.
Avatar billede human Nybegynder
01. juni 2004 - 19:40 #25
Svar
Avatar billede egobent Nybegynder
01. juni 2004 - 22:38 #26
sådan... så er den i vinkel.