Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 16:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Alternativ for cybercity's skodrouter (ZyXEL 650R-13)

Hej. Jeg søger efter en ordentlig router. Den som cybercity levere kan jo praktisk talt intet. Det er så begrænset så man skulle tro at det var løgn. Cybercity siger at det NAT der gør det.
Jeg leder derfor efter en router der ikke har NAT og understøtter PPPoE, PPPoA så jeg kan bruge den til en fremtidig forbindelse.
I cybercity's router er der både modem og det hele indbygget så jeg går ud fra at jeg også skal ha et modem.

Er der nongen der har nogen ideer?

Mvh.
Gert
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 16:53 #1
jamen det kan du da sagtes købe! hvis du vil betale omkring 3000,- for sådan en!
Avatar billede jindox Nybegynder
14. maj 2004 - 16:55 #2
Hej Gert

Jeg har også en cybercity forbindelse, men har ingen problemmer i retning af dine..."Den som cybercity levere kan jo praktisk talt intet..."
Hvad er det du savner.

Mit setup er et kabelmodem fra cyvercity og en linksys router.

Mvh Lars
Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 17:23 #3
jindox> Deres ZyXEL skoder, og jeg ved med sikkerhed at det er den der er skyld i problemerne. Ca. 1 ud 4 spil kan jeg ikke spille online, og mine spil er temmeligt originale. Problemet ligger kun i direct-connect, da spillene angiver at jeg har en helt anden ip end jeg har. Det problem har jeg kun med cybercity. Deres kundeservice siger også det er en meget langsom og dårlig router.

kenp> hmm.. tror jeg nu ikke.
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 17:26 #4
elxx -> så får du ikke nogen anden router! da det er hvad de ca. koster!
Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 17:29 #5
kenp> Jeg mener da at jeg har set meget billigere routerer.
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2004 - 17:32 #6
ja det kan man også få til ca. 500,- men så er der IKKE indbygget det som der skal være for at du kan bruge den på din CC abodement! (der er nogle cisco routere som også kan kobles på)
Avatar billede jindox Nybegynder
14. maj 2004 - 17:33 #7
Satte min forbindelse op i sidste uge, men har altså ikke oplevet nogle problemmer... forskellen er vel så at jeg bruger egen router.

Mon der er mulighed for at bytte router til modem ved cybercity og selv skaffe routeren.... det er da en mulighed.

Mit modem har ipadressen 10.0.0.* og computeren 192.168.1.103, men pga portforwarding i routeren er der hul igennem.... har du evt kigget på den slags? (skyder lidt i tågen :) )
Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 17:34 #8
Det hele behøver ikke være indbygget. Det er absolut ikke et krav. Sådan er det bare i den jeg har nu. I følge kundeservice kostede en router ca. 800 u. modem. og den skulle virke. Jeg kan ikke huske hvad det var for en han nævnte. Mener også at det var en ZyXEL.
Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 17:36 #9
jindow> Det er ikke noget med portforwarding. Jeg har prøvet både at åbne alle porte, og enkelte porte.
Man kan f.eks ikke spille C&C:Generals med en 650R router :(
Avatar billede jindox Nybegynder
14. maj 2004 - 17:41 #10
Hvis du ikke gider til at "lege" lidt med den router du har nu, tror jeg det bedste er at få den byttet til et stand-alone kabelmodem.... og derefter købe en router selv - som kenp sirsir er de ikke dyre!

... lige et side spørgsmål - er det en 2mb linie du har købt?
Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 17:44 #11
jindox> Jeg har leget med min router og brugt mange mange dage, uger, og måneder på at få det til at virke, men uden helt. Jeg har også opdateret firmware etc. etc. Det er desværre intet at gøre :(

Det er en 1mb linie
Avatar billede jindox Nybegynder
14. maj 2004 - 17:52 #12
Ja, ok.... ved ikke hvad der er at gøre så!

Jeg har ikke haft problemmer med den slags, men har oplevet at linien er langsomere end lovet.... det er i hvertfald ikke til at få den til at hente m 2mb!

... der står på cybercitys hjemmeside at det koster 200 at bytte router til modem, og at differencen faktureres - men det er vist kun når det er til deres fordel!

Held og lykke... :o)
Avatar billede elxx Nybegynder
14. maj 2004 - 17:55 #13
he.. Så er det sq nok bedre bare at skifte teleselskab. Dem der har TDC har i hvert fald ikke de problemer jeg har. Desværre koster det 950,- i oprettelse for fastnet som er påkrævet dér :(
Avatar billede _art Nybegynder
20. maj 2004 - 08:49 #14
Jeg har også en Zyxel 650R fra CC, koblet på en SMC 4-ports router til kr. 299,-. Dette setup virker perfekt, kan spille alle spil online. Er der problemer med at hoste spil/ servere, sætter jeg bare SMC routeren til at lave en såkaldt DMZ på den client IP som skal hoste. Dvs., routeren i det tilfælde vil opfatte den client som værende udenfor firewall, NAT osv., og give den direkte forbindelse til nettet. Man er så ikke så godt beskyttet, da man er uden for firewall'en, men man bruger det jo bare efter behov.
Denne løsning kan varmt anbefales. I øvrigt kan de fleste nye routere sættes op til denne løsning.

GL :)
Avatar billede elxx Nybegynder
20. maj 2004 - 19:46 #15
jeg brugte dmz på min tidligere forbindelse. dvs. at man kobler een router på en anden?
650R kan ikke sættes til DMZ desværre.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
12. juni 2004 - 23:53 #16
elxx: Tror sq at du skal tjekke din router igen, eller snakke med Zyxel... for jeg ka sq sagtens spille C&C Generals online med min 650R med den originale firmware... har aldrig haft nogle problemer med den, udover usædvaneligt mange disconnects iforhold til min gamle Cisco 677 :\
Avatar billede elxx Nybegynder
13. juni 2004 - 16:32 #17
ravn1> jeg kan også spille C&C:Generals. Bare ikke med Direct Connect.
søg på google, så finder du mange flere der har problemer med netop C&C.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. februar 2005 - 19:32 #18
Hvis der stadig er nogen som læser denne tråd? ...har lidt samme problem:
http://www.eksperten.dk/spm/594675

hvis jeg kunne få et råd med på vejen - tanken om at bytte router til et standalone modem lyder som en idé? men hvad så med PPoA og alt det der, skal det så klares i min egen router eller fra modem?