Avatar billede jesperela Nybegynder
14. februar 2001 - 15:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Diskettedrevet A: virker ikke !!!

Når jeg propper hvilken som helst diskette i mit Á: drev får jeg meddelelsen: \"Disketten i A drevet er ikke formateret. Skal den formateres nu?\". Hvad skal jeg gøre for at få A: drevet til at virke igen??????
Avatar billede kapla Nybegynder
14. februar 2001 - 16:00 #1
Når computerren spørger om den skal formateres trykker du på ja og så trykker du på fuld
Avatar billede sporado Nybegynder
14. februar 2001 - 16:15 #2
...husk liiige at bruge en tom disc ;-)
Avatar billede mikkel-hardwarefaq Nybegynder
14. februar 2001 - 17:17 #3
Nej det er dit drev det er galt med. Prøv at tage den ud og ryst den lidt. Hvis den ikke virker bag efter, så køb en ny. Læsearmen er sikker skæv eller er den knækket.
Avatar billede mlj Nybegynder
14. februar 2001 - 18:36 #4
Jeps. mikkel-hardwarefaq har ret. Det lyder som et defekt drev.
Avatar billede mikkel-hardwarefaq Nybegynder
14. februar 2001 - 20:18 #5
TAK, jeg trorede eller i ville tænke af jeg var tosset.
Avatar billede hotpop Novice
14. februar 2001 - 21:03 #6
Køb et nyt!
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2001 - 21:32 #7
Yup jeg var ude for det samme for ca en måned siden. Prøvede at rense læsehoved osv osv men det hjalp bare ikke. Køb et nyt. De er så billige at det alligevel ikke kan betale sig at bakse med dem i stor stil.
Avatar billede spt Nybegynder
15. februar 2001 - 23:29 #8
Før du går ud og køber et nyt så prøv ligge at vende stikket fra motherboardet til diskettedrevet om. (har selv været ude for noget lignende) Men en ting er sikkert Computere er underlige man skulle ligefrem tro at de gjorde som de selv lyster det kan være at din computer har forsøgt at optage diskketedrevet men frastøtte det igen da de ikke havde den samme type ledninger og derfor kunne den ikke holde liv i den. STAKLEN ER DØD!!!! HULK HULK!!!
Avatar billede caep Nybegynder
10. marts 2001 - 21:28 #9
Jeg har en ret bisar løsningsmodel men jeg har flere gange fået det til at virke.

Frakobl dit CD-rom drev ved at tage stikkene ud. Tjek dit HD kabel. Skifte rundt på stikkene på din HD således at HD først sidder i det miderste stik, hvis ikke det giver effekt så prøv det yderste.

Hvis det løser problemet kommer næste etape som går ud på at få CD-rom drevet til at virke igen. Hertil kan jeg kun sige prøv dig frem med CD-romdrev som enten Master på Sekundær controller eller som slave på primær. det første er at foretrække, men det kan genskabe problemrne med dit diskette drev.

Hvis det ikke løser problemet kan det være et defekt diskette drevs kabel. Ellers er det ud med diskette drevet og videre med livet.

Tro det eller lad være metoden har redet mig et
par gange.

- Løsningen er en udvidet back to basics som går ud på at fysisk frakoble alt andet end diskette dervet. -