Avatar billede neander Nybegynder
19. maj 2004 - 09:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

60 sekunder til den genstarter

Jeg har et problem med, at min PC engang i mellem kommer op med en prompt om, at Windows genstarter, og at jeg har 60 sekunder til at gemme det arbejde jeg har gang i.

Jeg kan ikke huske hele teksten nøjagtigt, men der står noget om, at pga en Procedure Call eller noget så skal den genstartes... og "NH AUTHORITY\" står der også...

Nogen der kan hjælpe? hvad er der mon galt?

Jeg kan ikke se noget specielt mønster i hvornår prompt'en kommer, det kan være to gange i træk, og der kan andre gange gå flere timer før den kommer...
Avatar billede n!nja Nybegynder
19. maj 2004 - 09:33 #1
Jeg har haft samme problem, tjek denne side http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp
Avatar billede doeleman Nybegynder
19. maj 2004 - 09:37 #2
Det lyder som om, du måske er ramt af Sasser-virussen...

http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.worm.html

På Microsoft og Symantec's sider kan du finde beskrivelser til at fjerne den.
Avatar billede peet-49 Novice
19. maj 2004 - 09:38 #3
Lyder som om du har fanget msblast.exe eller lignende, du skal aktivere firewall, hente sikkerhedsopdateringer hos microsoft update. Du skal huske at desable automatisk systemgendannelse inden du retter systemet.
Avatar billede peet-49 Novice
19. maj 2004 - 09:39 #4
Hvis det er sasser, så download stinger, og fjern den med den.
Avatar billede neander Nybegynder
19. maj 2004 - 09:42 #5
jamen gør sassar virusset ikke sådan, at PC'en bliver langsom? for den her PC er lynhurtig...
Avatar billede neander Nybegynder
19. maj 2004 - 09:45 #6
ok, jeg prøver lige n!nja's opskrift...
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. maj 2004 - 09:48 #7
Og for guds skyld, smut en tur forbi windowsupdate, eller kommer den bare igen.

Det kan klart anbefales at installere en firewall.
Avatar billede neander Nybegynder
19. maj 2004 - 10:07 #8
Jeg kan ikke installere filen "Windows2000-KB835732-x86-DAN" (updaten) og jeg får en prompt der siger, at det er fordi den ikke passer til den version af styresystem jeg har... forstår det ikke... Jeg har lige installeret ZoneAlarm.

Prøver at køre en windows update...
Avatar billede neander Nybegynder
19. maj 2004 - 10:43 #9
Hmm.... når jeg kører det check på microsofts side, - om hvorvidt jeg har sassar eller ej, siger den, at jeg ikke har den. Og nu går det hele en anelse hurtigere. Jeg håber at den nu er kureret.

Tak for hjælpen!