Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:14 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke dele min forbindelse

Hej E.

Vi er tre drenge der lige ska ha lidt lan spil.. Men men men... Som altid, virker det ikke... Altså, sådan ser det ud:

Min internet opkobling er en TDC 512 PPPOE. Det vil sige at man ska ringe op til den, før man ka komme på nettet. Jeg har så delt den og min to venner kan, på deres computer, sagtens se forbindelsen i "Netværksforbindelser," men de kan ikke komme på nettet. Det er som om computerne ikke vil bruge forbindelsen.!

Hva ska der sker ?

/\Cyber Kox
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:19 #1
Hvordan har du delt forbindelsen?
Har du en computer med 2 netkort, hvor det ene sæætes til Internettet, og det andet til en switch eller hub, hvor dine 2 venner så sætter deres computere til?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:22 #2
Jeg har en switch, hvori ADSL'en kommer i og de tre computere...
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:28 #3
Så er problemet nok, at du kun har en IP-adresse fra TDC.
Du skal enten bede om flere (det koster et beløb pr. IP-adresse) eller du skal anskaffe en router.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:29 #4
Jeg mener da jeg har to dymaniske...
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:30 #5
Kan alle maskiner komme på Internettet, hvis de andre er slukket?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:33 #6
Jeg gør det med mine forældre normalt, så.. to mand kan man godt...
Avatar billede pycoz Nybegynder
19. maj 2004 - 19:34 #7
Du kan være du ikke kan med en switch. Du skal nok have en router.(http://edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=67)
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:36 #8
OK. Så kan det være et problem med opsætning af dine venners computere. Er de sat op til at modtage IP-adresse m.m. automatisk?
Og har du prøvet at få dem på, når de har været alene på switchen?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:36 #9
Jamen det virker jo med min forældres computer, så mon ikke det er noget med mine venners opsætinger ?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:38 #10
pycoz>> Man plejer at kunne få det til at virke med en switch. Men det er bedst med en router.
cyberkox>> Du må lige checke deres opsætning.
Hvilken windows version benyttes?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:38 #11
Alene på switchen ? Det forstår jeg ikke helt.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:39 #12
XP Pro.. Begge...
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:40 #13
Alene på switchen: Jeg mener pøv at sætte dem til, mens der ikke er andre computere forbundet til switchen.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:41 #14
Og så koble dem på ?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:44 #15
Ja, men kun en maskine. Sørg først for at den kan komme på.
Gør derefter det samme med hver af de andre.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:46 #16
Men problemmer er jo, at man skal installere noget fra TDC før den kan komme på, fordi forbindelsen er en PPPOE...
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 19:53 #17
Men har du så ikke mulighed for at gøre det?
Hvad gjorde du tidligerfe, da du skulle i gang?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 19:57 #18
Altså, jeg installerede den der cd på min egen computer og delte derefter forbindelsen...

Så går der et par min. og så er de begge på nettet, men der er noget galt med de to andre copmputer...

Det må være opsætningerne på de andre computere, fordi de er sat til at være på nette med en almindelig ADSL forbindelse derhjemme
Avatar billede nmh Nybegynder
19. maj 2004 - 20:02 #19
Kom dine forældres computer på helt uden problemer?

Har du de andre computere ved hånden lige nu?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 20:37 #20
Ja

OG ja
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 21:06 #21
det med PPoE hvis du kun har 2 ip-adresser så skal du enten købe flere ip-adresser også sætte ppoe op på de 2 gæste computere.

eller Købe en router
eller sætte 2 netkort i din computer også dele forbindelsen til dem den vej.
eller købe et program som kan klare det for dig evt. wingate.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 21:51 #22
Jamen jeg har ku gjort det med to computer, hvorfor kan jeg så ikke nu ?
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 21:54 #23
ja du kan have 2 comptuere på i det hele ik? og i har 2 ip-adresser!

Nu er der 4 cvomputere som skal på men i har stadigvæk kun 2 ip-adresser!
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 22:06 #24
Jeg ved ikk helt hvor mange IP'er vi har, min vi er 3 computere på..

Det er det ganske almindelige TDC ADSL 512 vi har..
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 22:48 #25
Det er ikke en alm forbindelse hvis det er PPoE!! og længere oppe skrev du at i var kun 2 på?

Nu må du altså beslutte dig?
har du prøvet at oprette ppoe forbindelsen på de andre comptuere!
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2004 - 23:20 #26
Nå, nu virker det... Det var noget med adgangskoden til forbindelsen, så...

Men nu virker det da ;-)

Takker for hjælpen... Du ka få lidt hvis du smider et svar...
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2004 - 23:30 #27
.
Avatar billede pycoz Nybegynder
20. juni 2004 - 20:17 #28
Det en Router gør er jo at lave en Server så du kan ikke gøre det på andre måder!!!!!!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger IT-konsulent til VMware server

Patent- og Varemærkestyrelsen

Forretningsanalytiker

Red Barnet

IT Support Engineer

MOLIO Erhvervsdrivende Fond

IT-projektleder