Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:05 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Ingen Internetforbindelse på bærbar

Hej
Jeg sidder lige her med min svigerfars bærbare pc.

Jeg har taget netværksledning fra min HUB og derefter videre ind i pc'en via PCMIA kortet

MEN DER ER INGEN FORBINDELSE ???

HJÆLP - Hvad skal jeg gøre ??  - Hvordan får jeg den bærbare på internettet lige nu ??

Det haster helt vildt meget....

TAK
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:05 #1
Mon det er netværksledningen ??

HVordan kontrolerer jeg egentlig, at der overhovedet er forbindelse ??
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:08 #2
er der forbindelse til de andre maskiner på nettet?
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:10 #3
Tak fordi du svarer...

JA - Jeg har et lille netværk med pt. 2 computere på - uden problemer overhovedet
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:10 #4
Og nu har jeg bare taget den bærbare - sat netstik i og så ind i min hub/switc
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:15 #5
Så der er forbindelse til de to andre maskiner på netværket...
Prøv at gå ind i kontrolpanel - internetindstillinger og se om den bærbare er sat op til evt at ringe op til et modem.
Kør evt guiden internetforbindelse igen.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:16 #6
Hmm - Har du et bud ? Evt. hvordan jeg kontrolerer at der overhovedet er Internetforbindelse ??
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:18 #7
har du prøvet at kigge under internetindstillinger - hvordan ser det ud. Er maskinen sat op til at bruge LAN?
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:19 #8
Måske skulle du lige, for at være helt sikker, tjekke at der er internetforbindelse fra en af de andre maskiner.
Det kunne jo være din udbyder, der var nede, eller din internetforbindelse udadtil ( router o.lign.)
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:22 #9
Forbindelsen er i orden - Jeg sidder jo her ved den anden....
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:23 #10
nå, ja...
Og internetindstillingerne
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:24 #11
Hmm - Syntes ikke der er noget galt der.....

MEN - Kan man på en eller anden måde, kontrolere om der er forbindelse i kablet ???

Jeg tænker på, om der er noget man kan skrive i dos prompten eller lignende ???
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:28 #12
du kan prøve at pinge et sted på nettet.
gå ind i din dos prompt og skriv
ping www.jp.dk
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:28 #13
så må du se, om der kommer svar
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:29 #14
OK - Vent lige...
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:33 #15
emma sofie jeg skal lige være helt sikker.
Der er forbindelse fra den bærbare til de to andre maskiner?
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:39 #16
Svar:
Ping anmodning kan ikke finde værten. Kontroler navnet.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:40 #17
Mine to andre pc'er er også blot forbundet til min hub/switch og får altså deres internetforbindelse derfra
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:41 #18
og der er forbindelse fra den bærbare til de to andre maskiner??
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:42 #19
NEJ - Der er ingen forbindelse til noget netværk eller lignenede.......Men det er jo heller ikke min mening.
Jeg har blot lige sat den op for at få den opdateret på internettet
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:45 #20
ja, men det er vigtigt at vide, om der er hul igennem til intranettet for at se, hvor problemet er.
Prøv at finde ip nummeret på den maskine du sidder ved ved at skrive ipconfig i dos prompten.
Gå så over til den bærbare op prøv at pinge det ip nummer.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:45 #21
ØV - Det lykkedes ikke.
Jeg bliver desværre nødt til at slukke nu.

Jeg skal ned og aflevere pc'en tilbage.

I behøves ikke svare mere......

..og doublejouble - Tak for hjælpen, ærgeligt vi ikke nåede at få den til at funge....
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:46 #22
Prøver lige det sidste forslag.....
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:46 #23
hvad har du af firewall på maskinerne?
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 15:47 #24
oh - ja, det var ærgeligt...
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:47 #25
Den bærbare svarer:
Modtagervært ikke tilgængelig
Modtagervært ikke tilgængelig
Modtagervært ikke tilgængelig
Modtagervært ikke tilgængelig
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:48 #26
Ingen firawall slået til
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
20. maj 2004 - 15:48 #27
Bliver desværre nødt til at gå nu
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 16:15 #28
jeg ville gætte på at det var fordi at du kun har 2 ip-adresser! så det er derfor den 3 ikke virker!
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 21:59 #29
kenp, der er jo ikke engang forbindelse mellem maskinerne på intranettet.
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 22:08 #30
det vil der jo heller ikke være de har jo ikke ip-adresser inden for samme range eller subnet! selv om de kun havde 2 ip-adresser så kunne man ve dat indstalleret ipx protokollen eller ved at give de 2 andre comptuere en ekstra ip-adresse jo kunne få netværk.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
02. september 2004 - 22:22 #31
Lukker og slukker - Det lykkedes desværre aldrig ;-(
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester