Avatar billede marcussen1 Nybegynder
22. maj 2004 - 22:02 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket kabel til netværk?

Hvilken slags netværkskabel skal jeg bruge mellem 2 (og kun 2) pc'er. De 2 pc'er står i hver sin ende af huset, og afstanden er ca 15 m, hvis kablet bliver lagt ud f.eks på gulvet mellem de 2 pc'er. Èn har fortalt mig, at det skal være et krydskabel, en anden har sagt, at det skal bare være et alm. netværkskabel.
Avatar billede the_legend Nybegynder
22. maj 2004 - 22:03 #1
det er et krydsetkabel du skal have fat i.
Avatar billede doublejoble Praktikant
22. maj 2004 - 22:07 #2
ja, et krydset kabel og køb et kat5e kabel eller et kat6 kabel
Avatar billede script Nybegynder
22. maj 2004 - 22:07 #3
Det er helt sikkert et krydsetkabel, men hvis du ikke har set at man kan lave netvært gennem stikkontakten kan du prøve at se på det, det kunne måske være en løsning
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 22:08 #4
Det kaldes også for patch kabel :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. maj 2004 - 22:20 #5
john.. jeg er tæt på at påstå, at hvis du går ned i den lokale og beder om et patch kabel, så får du udleveret et lige kabel :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 22:33 #6
Jep - det gør man jeg vrøvler! *GG*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2004 - 22:36 #7
En gang i fremtiden har du måske brug for at sætte mere end to PC-ere sammen, så
et alternativ, der er dyrere her og nu, er at investere i en lille switch og
2 patch kabler (lige kabler).
Avatar billede doublejoble Praktikant
22. maj 2004 - 22:37 #8
erikjacobsen - switchen kan man da altid købe, man kan bare sætte sit krydskabel ind i switchen.
Avatar billede script Nybegynder
22. maj 2004 - 22:49 #9
Stikkontakten er nemmest, men måske lidt dyrere. Men 15 m er da nogle lange kabler og fører gennem hytten
Avatar billede script Nybegynder
22. maj 2004 - 22:50 #10
Til squashguy hvis du skal have point i sql spm'et, skal du komme med et svar
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
22. maj 2004 - 23:02 #11
script: det der med stikkontakten,    hvad er det for noget?
Avatar billede lars_d Nybegynder
23. maj 2004 - 13:21 #12
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17223

Computerworld har en artikel om netværk via stikkontakt - er det det, du hentyder til script???
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 19:24 #13
Nej - finder lige noget :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 19:27 #14
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 19:34 #15
Denne beskrivelse har jeg lånt fra firmaets e-handel:

Varenummer SMCHP1D-KIT
Varenavn SMC HomePlug Kit 2xSMCHP1D-ETH

Dette Kit består af 2x SMCHP1D-ETH

Beskrivelse Med disse HomePlus fra SMC er det nemt at lavet et netværk, hvor man benytterde eksisterende elkabler, til data overførslen. Det er mulighed for at opnåen hastighed på 14Mbit, der er mere end rigeligt til de flestes behov.

Funktioner og fordele

- Stand-alone enhed der benytter elkablerne
- Optil 14Mbit
- Robust og kompakt design
- Nemt at administrere
- Kan også bruges til MAC

Dette Kit består af 2x Homeplugs med Ethernet stik, men kan også fåesseberate med USB til printer
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 19:37 #16
EZ ConnectTM 14 Mbps Powerline to Ethernet Desktop Adapter (SMCHP1D-ETH) er den
hurtigste løsning, hvis du vil oprette eller udvide et eksisterende netværk i hjemmet
uden at trække dyre CAT-5-kabler. Du kan bruge husets elkabler som netværk ved at
slutte din Powerline to Ethernet Desktop Adapter til en af de ledige LAN-porte på din
BarricadeTM Router og derefter til en stikkontakt. Så snart adapteren er sluttet til
stikkontakten, kan du bruge hver eneste stikkontakt i huset som et netværksstik, der
giver dig adgang til Internet, e-post og fælles enheder. Du kan også tilslutte underholdningsenheder
med netværksfunktion. Powerline to Ethernet Desktop Adapter er kompatibel
med Windows-, Macintosh- og Linux-computere. Adapteren er en glimrende løsning,
hvis du vil forbinde en spillekonsol, f.eks. en Xbox® eller PS2®, med Internet, så du kan
spille med andre via nettet.

SMC´s egen beskrivelse.