Avatar billede torktex Nybegynder
23. maj 2004 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af TV-kort

Hej

Jeg har et gammelt TV-kort som jeg lige vil prøve at smække i min computer, men da jeg havde fået det sat i og fået det hele stillet pænt på plads igen, for så derfefter at installere det kom der lidt problemmer !!!
der var selvfølgelig ikke drivere til XP, men jeg har nu forsøgt at hente nogle forskellige fra Avermedia's hjemmeside, men uden held med nogen af dem, når jeg vil installere driveren skriver XP blot "Den angivne placering indeholder ikke oplysninger om din hardware" selvom jeg henviser til de *.inf filer jeg har hentet.
Det er ikke sikkert at det er de rigtige drivere jeg har prøvet med, men man skulle da stadig kunne se den der liste når man henter oplysninger fra *.inf filen. Ja jeg kunne jo så åbne kabinettet igen og se om jeg kan finde nogle oplysninger på kortet om hvad der er for et, men jeg tror ikke det hjælper noget mht. beskeden "Den angivne placering indeholder ikke oplysninger om din hardware"
Håber nogen kan hjælpe mig
mvh
Torktex
Avatar billede flintstone Novice
23. maj 2004 - 20:08 #1
Hvad hedder det kort som du vil installere?
Avatar billede torktex Nybegynder
23. maj 2004 - 20:21 #2
Kortet er et Avermedia kort, modellen er jeg ikke sikker på men jeg ved at det hedder noget med 98 og derfor er det enten et capture98 eller et phono 98,  og der er også med vcr kan jeg huske !
Avatar billede flintstone Novice
23. maj 2004 - 20:37 #3
Hmmmm....så er det ikke nemt at finde en driver, hvis du ikke kender modellen præcist.
Avatar billede s_f Nybegynder
24. maj 2004 - 11:11 #4
Dette program skulle efter signe kunne fortælle dig hvad korte hedder præcist. prøv det http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

vh Steffen
Avatar billede s_f Nybegynder
24. maj 2004 - 11:12 #5
Når det ser ud til at siden hvor programmet lå på er lukket, hvis der er nogen der ligger inde med det kunne de jo sende det til dig
Avatar billede s_f Nybegynder
24. maj 2004 - 11:15 #6
Jo jeg fandt det, det her link skulle virke http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,23043,00.asp
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 15:42 #7
du kan evt. bruge www.driverguide.com som har et væld af drivere også af ældre dato.
brugernavn= drivers
password= all
Avatar billede torktex Nybegynder
24. maj 2004 - 19:30 #8
Efter lang tids forsøgen fandt jeg endelig den rigtige driver, som blev installeret vha. en *exe fil og ikke en *.inf, men takker for forsøgene på at hjælpe mig, hvilket desværre ikke bar frugt:( Men det er nu lykkedes for mig at få det til at virke!

så jeg kan ikke rigtig dele nogen point ud :(
Avatar billede s_f Nybegynder
24. maj 2004 - 19:54 #9
ehm, Nå!
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 21:25 #10
læg et link hvis andre skulle brueg det også
Avatar billede torktex Nybegynder
02. juni 2004 - 00:39 #11
til s_f .. jeg har ikke noget i mod at give point, men skal man ikke give point hvis man kan bruge det hjælp man for til noget?
Jeg fandt driveren blandt mange på avermedia's hjemmeside www.avermedia.com