Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 00:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DVD over LAN

Jeg har en lille Laptop uden DVD drev, og vil gerne have dne til at vise DVD film, hvordan får jeg min stationære til at Streame/broadcaste DVD'filmen live så jeg kan se den på den bærbare... håber at i kan komme med en hurtig løsning.. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 00:40 #1
Hvis de begge er koblet på et netværk, kan du bare dele (share) dit dvd drev, på stationæren..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 00:41 #2
.. højreklik på drevet, og vælg deling/share
kommer an på hvilken version af windows du bruger..
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 00:48 #3
hmm er det så simpelt..? prøver lige :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 00:50 #4
Så skal du bare dobbeltklikke på netværks-ikonet > muligvis arbejdsgruppe > navnet på din stationær
så skulle du kunne se dvd'en.

hvilken windows bruger du?
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 01:03 #5
jeg har mit dvd drev på min winxp proff.. og min laptop kører win ME-skod

det virker delvist, billedet er totalt grimt med en masse flimmer på, så det skal nok bearbejdes før det kommer på netværket..

så jeg skal bruge et program der kan pakke det til stream og derefter sende det fra ip'en på min stationære på en eller anden port... hmm..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2004 - 01:04 #6
fisk :-)
(læs: ikke mit område..)
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 01:07 #7
k, håber en anden ser tråden... jeg kigger videre på nettet efter en løsning..
Avatar billede ducks Nybegynder
27. maj 2004 - 03:41 #8
Det burde ikke skulle streames som noget specielt, især ikke hvis du har 100mbit LAN. Jeg har selv afspillet en DVD i et DVD-drev over netværk, som blev set på mere end en computer, og det kørte fint. Men husk at installere et program til at afspille DVD på den bærbare og så siger du lille, er det 100MHz vi snakker om? For så kan det måske være at den er for langsom, men det skal jeg ikke kunne sige 100%
Avatar billede masteryeti Nybegynder
27. maj 2004 - 07:26 #9
Jeg har ikke selv prøvet det, men det her program ser ud til at kunne gøre det du efterlyser ved første øjekast.
http://www.videolan.org/
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2004 - 11:50 #10
Ja, VLC playeren kan sagtens afspille DVD.
Installere det på din Labtop, og del så DVD drevet som allerede beskrevet. Så burde det virke.
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 12:19 #11
det er en 600 MHz bærbar.. og det skulle være 10/100 Mbit men har mine mistanker om at den kun kører 10 Mbit, VLC playeren kender jeg ikke, jeg bruger zoomplayer, men prøver lige det og så det der ligger på Videolan.org
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 12:20 #12
ohh det er det samme.. ;) heh.
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. maj 2004 - 17:47 #13
Jeg forsøgte og forsøgte, og da jeg tvang mit pcmcia netkort til at kører 100Mbit full dublex begyndte det også at køre lidt.. efter at have prøvet et tons af opsætninger, hvor jeg har haft min stationære til at streame med VLC, og den bærbare at modtage via VLC programmet, via UDP protocollen, fik jeg det til at kører nogenlunde, kvaliteten kom noget ned, og lyden hakkede stadig lidt, men det er også kun en 1200 MHz maskine der skal pakke det ned og sende det ud igen Live... så det er vel fair nok.

Jeg er godt nok tilfreds, og takker for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2004 - 15:02 #14
any time... .:o)