Avatar billede kox Nybegynder
30. maj 2004 - 00:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udbyder uden telefon med egen router

hej wizards,
jeg har tdc-kabel internet nu, det er jeg ok tilfreds med.
jeg skal snart flytte (til glostrup hvis det er relevant) og skal nok have noget adsl halløj for der er ikke etableret returvej.

jeg vil bruge min egen trådløse router og jeg vil ikke have telefonabonnement.
og så vil jeg iøvrigt ikke betale en bondegård.

er der en udbyder der opfylder ovenstående?
jeg har selvfølgelig være ved at undersøge sagerne selv, og dem der kommer tættest på er nok cybercity, men de kan ikke sige om jeg kan slutte min egen router til efter deres router...
hvem ved hvad?
/kox
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2004 - 00:33 #1
Det kan vel være at CyberCity ikke kan/vil sig om det vil virke med 2 routere efter
hinanden, men det bør bestemt virke. Det er sådan set det routere er opfundet til... ;)
Jeg gør det selv, dog ikke lige med CC.
Avatar billede edron Nybegynder
31. maj 2004 - 01:07 #2
Hvad med Webspeed fra TDC, det er billigt pt. Men det kræver, at der er kabel-tv net der, hvor du flytter til. Men om du kan få lov at tilslutte din trådløse ved jeg ikke.
Avatar billede kox Nybegynder
31. maj 2004 - 20:33 #3
edron > jeg skriver jo netop at jeg har tdc-kabel (webspeed) nu og der er ikke etableret returvej. ang trådløst net så er det ikke noget problem ved webspeed.
Avatar billede thundergod Nybegynder
11. juni 2004 - 21:02 #4
Jeg har Cybercity med to routere i mellem WAN og LAN.
Det virker fint, men du skal være opmærksom på at du nu har to routere at konfigurere, med mindre at du videresender alt til router nummer to (talt fra WAN).
Jeg har en "Cisco 677" fra Cybercity og en "Topcom WBR611".
Det virker fint.
Jeg kan kun anbefale Cybercity, de er ikke billigst (Tele2 har 512/512 for 340,-, Cybercity har 512/128 for 360,-) Men til gengæld har jeg skræmmende erfaringer med hastighed og sikkerhed på Tele2 ADSL.
Jeg har oplevet en Windows XP Home der var reinstalleret, helt uden virus eller spyware, der blev sat til ADSL fra Tele2, hvor efter virusscanneren straks meddelte at der var fundet en virus. (Læs: Sikkerhedshul som Tele2 ikke havde lukket!)
/ T
Avatar billede kox Nybegynder
11. juni 2004 - 21:20 #5
godt at høre. har læst etellerandet sted at stikkene var forskellige... det er måske noget cc har sat i mit lille hovede :-) kan godt forstå de hellere vil udleje deres 11Mb router til 60 kr/måned...
men det er også hvad jeg selv er kommet frem til ved at kigge på en kammi's router, han kører dog ikke trådløst.
får først cc om en månedstid, men vender lige tilbage hvis der er probs med opsætningen hvis det er ok med dig?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester