Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
31. maj 2004 - 15:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Andtændelse af hårlak i appelsinkanon

Hej alle eksperter! Mig og min far skal bygge en appelsinkanon der skal bruges til en polteraften! Evt til sjov og ballade bagefter :)

Hårlakken der er i "tanken" der skal skyde apelsinen afsted, skal tændes elektronisk!

Gider ikke brændte fingerer og folk der kommer til skade!

Men der skal somsagt en gnist til at starte en forbrænding af hårlakken! Nogle foreslag så den evt også skulle kunne betjenes med fjernbetjening!
Avatar billede poulwann Nybegynder
31. maj 2004 - 15:28 #1
En elektron lighter, skil toppen ad, der er en lille cylinder med en ledning ud, der producerer en gnist når du trykker på den.
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
31. maj 2004 - 15:32 #2
Hvordan vil du aktivere den ved hjælp af en fjernbetjening når der skal et mekanisk tryk til at danne gnisten?
Avatar billede nmh Nybegynder
31. maj 2004 - 15:57 #3
I "gamle dage", da jeg legede med hjemmelavede raketter, brugte jeg en stump modstandstråd viklet rundt om svovlet på en tændstik. Et kraftigt batteri var nok til at få tråden så varme, at tændstikken blev antændt.
Avatar billede nmh Nybegynder
31. maj 2004 - 16:02 #4
Du kunne også købe et billigt elektrisk ringeapparat eller summer. De fås i en størrelse, der sikkert kan være i din "kanon". Der dannes små gnister i det.
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
31. maj 2004 - 16:05 #5
svovlet hva er det he he
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
31. maj 2004 - 16:06 #6
joke
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2004 - 20:11 #7
Der findes en slags lighter der bruges til attænde gaskonfurer med. her er "tændsatsen" en slags lollelyte pærer der har en kraftig glødelampe siddende i pærer fatningen. Den slags "pærer" kan relativt let laves om til en "detonator"
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. juni 2004 - 03:14 #8
Ja bufferzone og når så han har fået fat i sådan en "pære" så skal han bare have en styring som han kan fjernbtjene "så han ikke brænder fingrene" og da han sandsynligvis er tæt på affyringsstedet kræver det ikke den store effekt fra hans sender den kunne evt. være infrarød eller en "nøglering han skal fløjte efter".
m.v.h.
tlv
Avatar billede redhat9user Nybegynder
16. juni 2004 - 13:52 #9
En magnesiumbaseret blitz er heller ikke dårlig....