Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 00:26 Der er 22 kommentarer

irriterende vira

Hvordan slipper jeg ordentlig af med: w32/netsky.p@mm.

exploit.Iframe.filedownload.

Netsky.b
Netsky.Q
TrojanDownloader.win32.swizzer.an ??

Håber der er nogle som har en god idé, for jeg jeg er lidt på den
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 00:37 #1
1] Slå systemgendannelse fra (Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart)

2] Skan med stinger i normal tilstand og bagefter fejlsikret tilstand (f8 ved opstart)

Stinger kan downloades her:http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

Lykkedes det?

Ellers må vi i gang med Hijackthis.
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 01:02 #2
Prøv derefter at skanne for vira online på disse sider(stadig med systemgendannelse slået fra)

http://housecall.trendmicro.com/
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
http://www.bitdefender.com/scan/license.php
http://www3.ca.com/virusinfo/virusscan.aspx
http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=BWCBHDKDCWLLSIYHGBY
http://www.mcafee.com/myapps/mfs/default.asp
http://www.ravantivirus.com/scan/

Fjern det de finder og genstart din computer.

------------------------------------------

Hent derefter Hijackthis, så vi kan se om der stadig er noget tilbage: http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe

Opret en ny mappe på skrivebordet. Tryk gem og gem den i den nyoprettede mappe. Så dobbeltklikker du på filen og trykker Scan derefter ændrer scan knappen sig til save log som du så trykker på. Så markerer du teksten og kopierer den, og derefter sætter du teksten herind. Så skal jeg tjekke den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV, DA DET KAN GØRE MERE SKADE END GAVN.
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 01:09 #3
Hey nimoha

Mange tak for hjælpen, stinger har ikke fundet noget, så jeg må igang med den store operation, hvilket først kan blive imorgen da jeg skal tidligt op, men når jeg har fundet ud af noget i morgen aften, så vender jeg lige tilbage med en HijackThis så "vi" kan kigge på det.....

Hilsen

Michael
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 01:11 #4
Okay så kigger jeg herind i morgen :=)
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 09:32 #5
Hejsa....virusscannerne fandt ikke noget, så jeg har prøvet med HijackThis som du kan se nedenfor, men jeg under mig over de filer som den har fundet frem til....Tænker på om jeg har gjort det rigtigt, og hvis jeg har, om der så er noget som skal "rettes"?

Michael

F:\WINDOWS\System32\smss.exe
F:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
F:\WINDOWS\system32\services.exe
F:\WINDOWS\system32\lsass.exe
F:\WINDOWS\system32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
F:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
F:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\WINDOWS\Explorer.EXE
F:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
F:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
F:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE
F:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
F:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
F:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
F:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
F:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\FSGK32.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FSMB32.EXE
F:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
F:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
F:\WINDOWS\System32\snmp.exe
F:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FCH32.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsav32.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\Program\BackWeb-4476822.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FAMEH32.EXE
F:\WINDOWS\System32\BRMFRSMG.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
F:\Documents and Settings\Michael Rasmussen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "F:\Programmer\F-Secure Internet Security\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2e529727a6ef04/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {A3009861-330C-4E10-822B-39D16EC8829D} (CRAVOnline Object) - http://www.ravantivirus.com/scan/ravonline.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4365/mcfscan.cab
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 10:40 #6
Det tror jeg faktisk ikke du har der mangler noget af det øverster af loggen. Så for en sikkerheds skyld skal du lige genstarte og skanne igen og poste hele loggen.
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 13:11 #7
Hej nomiha

Jeg har lige prøvet en gang til, og det underlige er, at det er det samme resutat der komme frem, det undre og mig at der ikke er MERE med, ikke fordi jeg har forstand på det, men når jeg kigger på andres, så har det meget mere....??

Michael
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 13:15 #8
Ja, men hvordan opdagede du at du havde fået virus?
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 13:21 #9
det hele startede for noget tid siden hvor jeg ville installere NORTON ANTIVIR...den opførte sig underligt selvom det var en restreret version, så jeg tog en anden virusscanner og checkede, og siden da, har jeg hver gang, fået forskellige resultater alt efter hvad for en scanner jeg har brugt.

Michael
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 13:24 #10
Nu gav du mig jo ikke det øverste af loggen, så jeg kan ikke som du har opdateret dit styresystem.

Har du det? Ellers skal du gøre det her:  http://windowsupdate.microsoft.com/

Men finder dit Antivirusprogram stadig Vira?
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 13:39 #11
jeg opdaterer lige win, og så vender jeg tilbage senere*S*
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 13:41 #12
Okay, det er bare i orden :=)
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 15:29 #13
Hejsa....jeg har nu opdateret win og så videre, her er den seneste melding.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:29:14, on 10-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
F:\WINDOWS\System32\smss.exe
F:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
F:\WINDOWS\system32\services.exe
F:\WINDOWS\system32\lsass.exe
F:\WINDOWS\system32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
F:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
F:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\WINDOWS\Explorer.EXE
F:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
F:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
F:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
F:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
F:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
F:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
F:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
F:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\FSGK32.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FSMB32.EXE
F:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FCH32.EXE
F:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
F:\WINDOWS\System32\snmp.exe
F:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Common\FAMEH32.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\Program\BackWeb-4476822.exe
F:\WINDOWS\System32\BRMFRSMG.EXE
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsav32.exe
F:\Programmer\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
F:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
F:\Documents and Settings\Michael Rasmussen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
Avatar billede luka Nybegynder
10. juni 2004 - 15:31 #14
glemte lige og sige at jeg kommer ind igen iaften og ser hvad du har skrevet, skal i byen nu....

Michael
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 16:04 #15
Jeg synes altså det bliver mere og mere mærkeligt. Du har vel ikke fixet noget selv.

Prøv lige at skanne for spyware med spybot:

Spybot kan downloades her: http://download.com.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Installer og kør spybot, tryk opdater, og hent opdateringerne. Derefter trykker du scan. Alle røde filer skal makeres og tryk "afhjælp valgte problemer" og afslut og genstart

Luk derefter alle åbne vinduer undtagen hijackthis, scan og save log, og post hele loggen herind.
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. juni 2004 - 16:07 #16
Har du flere Antiviurs-programmer installeret på din maskine? Hvis dette er tilfældet skal du afinstallere de andre, så du kun har et, da de ellers skaber konflikter imellem hinanden.
Avatar billede luka Nybegynder
11. juni 2004 - 00:56 #17
Hey nimoha

Jeg har lige fået af vide her til aften at der er alvorlig sygedom i familien, så jeg får nok ikke kigge på dette "problem" lige forløbigt, da jeg har andet og vigtigere for, men du skal indtil videre have tak for hjælpen....Og så kommer jeg med yderligere, når det bliver "pc-tid" igen.

Michael
Avatar billede nimoha Nybegynder
11. juni 2004 - 10:05 #18
Okay det forstår jeg 100%. Jeg kigger herind igen om et stykke tid.
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
11. juni 2004 - 10:08 #19
Download Stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/ den fjerner den
Avatar billede nimoha Nybegynder
11. juni 2004 - 10:10 #20
mcpeterc -> Læs min kommentar: 10/06-2004 00:37:52
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
17. juni 2004 - 17:19 #21
Du kan scanne ind hos www.virus112.com den er både gratis og effektiv. Den tage højet en time og mindst 15 minutter.
Avatar billede svart Nybegynder
03. juli 2004 - 15:39 #22
Sorry at hører det om din familie, håber at du/i kommer igennem.
Men husk at du har mange pount ude (mange spørgsmål) se om du kan få dem afsluttet så vi undgår alle de tråde!