Avatar billede systemnissen Nybegynder
10. juni 2004 - 12:12 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Billeddagbog på webhotel?

Vi skal en tur til USA om en måneds tid. Vi har en bærbar pc med os og tager selvfølgelig en masse digitale fotos. Det kunne være "lækkert" at lægge disse billeder online under ferien. Vi satser på at finde hotspots eller lign. undervejs, så forbindelsen skulle være i orden. Men vi ville gerne have en "lækker" dagbog med et flot layout, som ikke skal kodes voldsomt hver gang man ligger billeder og tekst ind.

Findes der en "applikation" (php, asp eller lign.) som jeg kan lægge på mit webhotel (b-one)?? En super løsning ville være en form for upload med beskrivelser af billederne.

Nogen gode ideer?? Jeg er ikke super-haj til asp eller php kodning, men har da prøvet at oprette et phpbb forum mv.

På forhånd tak!

Systemnissen
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 12:15 #1
Rigtig flot, nem vedligeholdelse ...og gratis:
http://jalbum.net/
Avatar billede exp Juniormester
10. juni 2004 - 12:38 #2
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. juni 2004 - 20:23 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 20:45 #4
De ser rigtig fede ud mange af progarmmerne, men nu spørger jeg lige til en anden ting, hvor meget plads har du hos B-one?? For hvis I skal tage en masse billeder skal der jo også være plads til dem.

Og da jeg kørte med B-one, kørte det knap så godt og der var ikke plads til en hel masse.
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. juni 2004 - 20:58 #5
du har den plads du betaler for, har du brug for mere plads så køber du extra
hos b-one er der vist 500 mb for 36dkr om måneden...
(du kan sikkert åbne mere plads (hvis du løber tør) i løbet af en dag eller 2..
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. juni 2004 - 21:01 #6
afhængigt af billedkvaliteten (kb pr billede)
hummm, du får nok brug for mere end 500mb server plads...
(men du kan jo hurtigt lave en test på et billede du tager
se hvad det fylder og så igang med regne maskinen :)
Avatar billede systemnissen Nybegynder
10. juni 2004 - 22:21 #7
De ser rigtig spændende ud, alle forslagene. Jeg vil lige teste dem og så vender jeg stærkt tilbage... forløbig mange tak!!

Mht. serverplads så har jeg ikke så meget endnu (125mb) som skal udvides, men selvom jeg udvider til 500mb så burde det vist være rigeligt. Det er jo ikke samtlige feriebilleder som skal lægges på hotellet. Billederne fylder i snit 3-400kb når de er "downsized". I rå form fylder de 1½-2mb, men de bliver lagt på cd'ere efterhånden som kortene bliver fyldt. Så der skulle ikke være problemer mht. pladsen.

Systemnissen
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. juli 2004 - 16:15 #8
skal vi se at få lukker her?
:)
Avatar billede systemnissen Nybegynder
11. februar 2005 - 14:34 #9
Jeg undskylder at jeg har været så længe væk fra dette sted og har ladet spg stå åbent. Jeg har delt pointene imellem jer. Håber ikke I er alt for sure. :-o