Avatar billede groggy Nybegynder
10. juni 2004 - 23:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

En hurtig designidé

Havde en lidt rolig dag i dag, så har siddet og leget med en hurtig idé til et nyt design.

http://www.groggy.info/ny/ide.gif

Det er indtil videre kun en skitse, men jeg vil sætte pris på jeres kritik.

Det skal lige siges, at jeg godt ved designet er forholdsvis stort, så jeg overvejer at gøre det mindre.

Men ellers... Skyd jeres kritik efter mig. :)

Hilsen

Groggy
Avatar billede voirsous Nybegynder
11. juni 2004 - 00:23 #1
fin ide,

men arbejd' lidt med effekterne. Prøv evt at håndtegne din skygger eller lav nogle layers med blur effekt på. Det der ligner alt for meget 2-min-i-photoshop-skygge-effekt, hvilket i sidste ende ser uproffesionelt ud.

men som sagt fed ide.

Vh. Casper :)
Avatar billede voirsous Nybegynder
11. juni 2004 - 00:24 #2
jeg tillader mig at smide et svar 8selvom mit svar var meget kort), da jeg kan se jeg selv mangler point efterhånden.
Avatar billede groggy Nybegynder
11. juni 2004 - 00:45 #3
Tak for kritikken voirsous. Jeg har nu fjernet skyggeeffekterne helt, da jeg også selv i forvejen var meget i tvivl om dem. Synes umiddelbart også at det giver en bedre helhed, når skyggerne er væk.
Avatar billede voirsous Nybegynder
11. juni 2004 - 00:51 #4
Du kan som sagt se på airbrush værktøjet. Ellers prøv at lave en kopi af det orginal layer, gør det helt sort ved at justere levels (CTRL + L) give det en blur effekt, og sit opacity til omrking 30 - 70% alt efter hvad du syntes.

Jeg har selv prøvet at rode med papir effekt, finder det lige, så kan du se. Øjeblik.
Avatar billede voirsous Nybegynder
11. juni 2004 - 00:54 #5
Avatar billede 7th Praktikant
12. juni 2004 - 07:48 #6
Som udgangspunkt synes jeg din skitse er meget god, dog synes jeg at harmonien er lidt uligevægtig, hvis man kan sige det. Din menu i forhold til dit tekstområde skaber en slags ubalance. Måske kunne du med fordel lave en slags "åben bogside", hvor venstre side (smal) så vil bestå af dine menu punkter. Jeg tror det vil skabe mere balance. Som voirsous siger, så savner jeg også nogle skygger. Prøv at lege lidt med diverse lys/skygge effekter. Personligt ville jeg lave en "snyde bøje" lys/skygge effekt rundt om dit tekstområde, så den springer lidt mere i øjnene, og skaber mere volume i forhold til det forholdsvis store tomme område der må opstå :)
Avatar billede groggy Nybegynder
13. juni 2004 - 10:52 #7
Det ser ikke ud til at der kommer flere personer til i dette spørgsmål, så lad os bare slutte det nu. Jeg siger tak for den gode kritik til jer begge. Jeg har nu ideer til et par småting jeg kan prøve mig med.

7th >> Du skal lige huske at ligge et svar hvis du også vil have point. :)
Avatar billede 7th Praktikant
14. juni 2004 - 05:23 #8
Så lægger jeg et svar :o)