Avatar billede spoock Nybegynder
30. juni 2004 - 12:41 Der er 9 kommentarer

hjælp til icmp

Har testet mit systems svagheder og får følgende tilbagemelding:

Solicited TCP Packets: PASSED — No TCP packets were received from your system as a direct result of our attempts to elicit some response from any of the ports listed below — they are all either fully stealthed or blocked by your ISP. However . . .

Unsolicited Packets: PASSED — No Internet packets of any sort were received from your system as a side-effect of our attempts to elicit some response from any of the ports listed above. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system remained wisely silent. (Except for the fact that not all of its ports are completely stealthed as shown below.)

Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.

Men hvad skal jeg gøre ved den nederste? Bruger som overskriften siger Sygate firewall...
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
30. juni 2004 - 12:45 #1
så vidt jeg husker, blokerer sygate også for icmp ved standardopsætning. du sidder ikke tilfældigvis bag en router - så det er routeren der pinges?
Avatar billede spoock Nybegynder
30. juni 2004 - 13:21 #2
Jo, sidder bag en router, ikke at det generer mig så meget, men kan man gøre noget ved det? Det er en Zyxel 642R fra CC.
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
30. juni 2004 - 13:30 #3
så er det faktisk ikke din egen computer du scanner, men routeren. icmp skal disables i routeren. måske du kan finde lidt her http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_642r/
Avatar billede spoock Nybegynder
30. juni 2004 - 13:44 #4
Ok, tak for hjælpen, point til dig
Avatar billede spoock Nybegynder
30. juni 2004 - 13:45 #5
Suk, hvordan giver jeg dig point og lukker spørgsmålet?
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
30. juni 2004 - 17:18 #6
okay

Fik du lukket for icmp?
Avatar billede spoock Nybegynder
30. juni 2004 - 17:38 #7
ja...
Avatar billede jensbchr Nybegynder
05. juli 2004 - 22:31 #8
.. hvordan ..
Accepter svar fra ikowstuff
Avatar billede spoock Nybegynder
05. juli 2004 - 22:37 #9
Ordnede det under min routers websetup