Avatar billede amerikaner Nybegynder
05. juli 2004 - 09:05 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Eksperten Pro email

Got this email 4-7-04
--------------------------------------
Kære amerikaner

Dit abonnement på Eksperten Pro vil ophøre Sunday den  4. July 2004

Jeg håber du er tilfreds med Eksperten Pro og ønsker at forny dit abonnement.
Du kan forny dit abonnement via www.exp.dk/pro

Venlig hilsen

Jacob Friis Larsen (admin @ Eksperten.dk)
-------------------------------
My reply and suggestion:
-------------------------------
This is always funny...you guys need to send out an email BEFORE "abonnement starter" not just at the end.

I did not use eksperten last month...so I have no idea if I am "tilfreds med Eksperten Pro og ønsker at forny dit abonnement".
Avatar billede summer Mester
05. juli 2004 - 09:14 #1
P.g.a. nedbrud på Eksperten i foråret, fik alle 2 mdr. gratis pro medlemsskab. Det er dette der er udløbet nu. Du kan vælge at forny det eller fortsætte på eksperten som før. http://www.eksperten.dk/spm/498010
Avatar billede amerikaner Nybegynder
05. juli 2004 - 09:30 #2
Godt nok...men information FØR er altid bedre end information EFTER.

Jeg har også haft "abonnement" før fordi jeg var højt placert i svar af spørgsmål...jeg kun hørt om det EFTER medlemsskab udløbet.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 09:54 #3
sorry... men jeg er nu af samme opfattelse som amerikaner...
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 10:40 #4
Gad vide hvor mange af disse klager der skal til før amatøren.dk fatter det...
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 10:57 #5
Alle har fået 2 måneders Pro abonnement som gave på grund af nedbruddet. De 2 måneder er gået nu, derfor får alle en e-mail. Der står i øvrigt også i Ekspertens regler, at:

Ved indtastning af e-mail adresse gives der samtidig samtykke til, at Eksperten.dk må udsende nyhedsbreve og e-mails vedr. Eksperten.dk.

Det er således ikke spam, som mange har skrevet i diverse tråde. Eksperten må sende e-mails til sine brugere.

Hvis man deaktiverer sin konto, får man ikke e-mails. Den bliver ikke fysisk lukket og slettet, da vi skal gemme, hvad brugerne har skrevet. Men man slipper for e-mails.

Hvis man stadig får e-mails - efter deaktivering - så er det en fejl. Vi tjekker det i dag.
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 11:02 #6
Hvad så med os der aldrig har set de betingelser - vi kan vel ikke forventes at holde øje med hvad i laver af ændringer i betingelserne?
Avatar billede summer Mester
05. juli 2004 - 11:07 #7
monsted -> jeg forstår godt hvad du mener, men når vi er brugere af Eksperten er vi også forpligtet til at kende reglerne, som jo er frit tilgængelige for alle.
Det er jo ikke anderledes her end regler som sådan i samfundet.
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 11:14 #8
Jo, staten udgiver rent faktisk papirer hver eneste gang de ændrer noget - eksperten gør det bare og forventer at vi kan gætte hvad der sker.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 11:18 #9
Reglerne bliver løbende (dog sjældent) ændret, og det meldes altid klart ud via e-nyt som fx denne http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=113. Alle, der bruger Eksperten, ser e-nyt, når de logger ind.

/ Jesper Bille Haun, IDG Danmark A/S
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 11:21 #10
jesperhaun: næh, jeg er lige logget ind på forsiden og kan overhovedet ikke se noget der hedder E-nyt.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 11:31 #11
jesperhaun:
Hvis alle ser e-nyt, når de logger ind, finder jeg det underligt, at jeg havner på samme side, som jeg er på. Har både prøvet at logge ind fra forsiden, samt når jeg har skulle kommentere noget.

Men mht. e-mail, så kan det godt være at iflg. reglerne, tillader det jer at sende mails ud. Men nu er der så tale om én fejl i jeres system, så den nu dagligt udsender den samme mail. .oO(og en spøjs ting, er hvorfor den skriver det på dansk, men datoen på engelsk?)

Som "amerikaner" skriver, så burde det have været en idé, at udsende en mail, sådan at man har haft en idé om at man har fået det.

Jeg har som sagt aldrig:
- haft kendskab til at skulle have en opgraderet konto
- fået besked om at jeg skulle have fået det
- ikke fået noget som helst ud af at have haft det (hvis jeg da nogensinde
har haft?)

Så omkring det at være tilfreds, er det vidst ikke muligt, hvis tilfældet
er, at jeg har haft en Pro konto.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 11:34 #12
Eksperten skulle gerne fungere således, at logger du ind, efter at der er lavet en ny e-nyt, så bliver den præsenteret direkte. Hvis det ikke er tilfældet, er det en fejl. Men det har nu altid virket hos mig. De gratis 2 måneders Pro er netop annonceret i en e-nyt.
Avatar billede snowball Novice
05. juli 2004 - 11:39 #13
monsted: Nu er det jo også længe siden der sidst er blevet skrevet en ny E-Nyt, så mon ikke du har læst den nyeste E-Nyt. E-Nyt er kun øverst på siderne indtil du har læst den ved at klikke på linket der kommer frem.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 11:44 #14
Ved ikke om det er en fejl eller ej, men har som sagt ikke set den pågældende e-nyt. Om hvilken grund det skyldes er ikke til at sige. Men det ændrer ikke på, at man ikke har fået noget ud af det.
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 11:59 #15
Jeg tror aldrig jeg har set en reference til en E-nyt.

Jeg kommer som regel ind på eksperten via links direkte til spørgsmål når nogen mener jeg skal se et eller andet...
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 12:15 #16
Er samme for mig, monsted.
Ser den vidst kun, hvis jeg selv hopper derind ved en tilfældighed (via menuen)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:28 #17
E-nyt dukker heller ikke op her når jeg logger ind.
Men til gengæld skal jeg reloade alle spørgsmål på eksperten.dk for at få noget indhold udover dato og poster..
Mon ikke man skulle tro at eksperten har et problem med at overholde standarderne?
Avatar billede miklos Nybegynder
05. juli 2004 - 12:31 #18
Facts:

1 - Man får ikke noget e-nyt når man logger ind - man får samme side som man er på ved login.

2 - Eksperten.dk har klokket i det og at man ikke har 'kahunas' til at indrømme det og undskylde officielt er svagt.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:36 #19
Vi tjekker op på følgende i dag:

1) At alle brugere ser nye e-nyt, når de logger ind, uanset hvor længe de har været væk.
2) At svar-adressen på disse e-mails virker.
3) At inaktive brugere ikke får e-mails.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:42 #20
Lyder som en god idé, så mangler du bare at tilføje punkt 4. at man skal kunne afmelde sig jeres nyhedsbrev "let og gebyrfrit" eller hvad de nu kalder det i loven.
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 12:45 #21
Jeg synes ikke engang jeg kan finde et link til enyt nogen steder?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:46 #22
Det er et punkt under info, jeg skulle også lede lidt efter det..
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:53 #23
vladimirr: Nej, der bliver ikke et sådant punkt 4. Det står klart i reglerne, at vil man være bruger på Eksperten, får man e-mails.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:56 #24
ja, og det er i strid med markedsføringsloven.
Man skal som kunde have mulighed for at fravælge netop ting såsom jeres henvendelse om salg af pro abbonementer, såfremt man ikke ønsker at modtage disse.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 13:04 #25
vladimirr: Du har ret, hvis du har købt et enkeltstående produkt som en computer i en forretning. Men i dette tilfælde har du tilmeldt dig en tjeneste, der består af et website og tilhørende e-mails, som reglerne også klart fortæller. Du kan lukke din konto, hvorefter du stadig kan læse indlæg på Eksperten. Intet er skjult for dig. Du har adgang til alt. Hvis du vil kunne skrive indlæg, skal du være bruger, og som bruger vil du modtage e-mails. Vi tvinger dig ikke.
Avatar billede monsted Nybegynder
05. juli 2004 - 13:06 #26
Man kunne vel bare angive en emailadresse der ikke eksisterer eller som smider alt indhold i /dev/null :)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 13:17 #27
eller lave en lille regel der smider alt ud fra eksperten.dk??? problemet er ikke SÅ stort...
men stadigvæk synes jeg det kunne være rart hvis man kunne få en mail ved PRO abb. start.. (husker da sidste gang jeg fik tildelt gratis pro.. der missede jeg det pga. jeg ikke var klar over jeg havde det... fik det først at vide da det var slut...)
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 13:20 #28
morten_leth:
Præcis... For virker lidt, at men får en "afslutter", og dermed har man intet fået ud af at have haft det. Om det så har været gratis eller ej, er underordnet.

Er stadig dårligt, at man intet har fået af vide om det, så man havde en chance for at se mulighederne, nu hvor chancen endelig bød sig.
Avatar billede xyborx Nybegynder
05. juli 2004 - 21:59 #29
Jeg anede heller ikke at jeg havde været pro abonent, så jeg aner ikke om det vil være pengene værd at forny det.. Fik folk en email om det (som jeg bare har glemt alt om), eller blev det kun annonceret i den der e-nyt bar jeg enkelte gange lægger mærke til og læser?

Så, tak for abonnementet, men det havde været rart hvis jeg vidste at jeg havde det.. :/
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 22:15 #30
Folk fik det kun "annonceret" .oO(hvis man kan kalde det det) via e-nyt (http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=149). Der har ikke været udsendt hverken mails eller på anden vis "spot" noget sted. Efter sigende, skulle man ryge over på e-nyt, når man logger ind - men virker ikke her, i så fald.
Jeg selv er én af dem, som ligeledes først har fundet ud af det efter, så heller ikke fået noget ud af det.

Overskriften er jo også blot "Ekspertens nedbrud", og det står i 2. sidste spalte, kort - så selv hvis man havde læst nyheden, ville man ikke nødvendigvis have fundet ud af det. Har ikke læst eller set at der var kommet den "nyhed" (hvilket det ikke er mere jo) - så svært at vide det på forhånd.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 22:19 #31
Fik lige set en ting - åbenbart var den nyhed (149), nr. 2 af sin art, men den forrige, eksistere sjovt nok bare ikke - deri stod vidst flere detaljer :-s
Avatar billede snowball Novice
05. juli 2004 - 22:36 #32
"åbenbart var den nyhed (149), nr. 2 af sin art, men den forrige, eksistere sjovt nok bare ikke"

Kan ikke helt se hvad du mener!? Hvilken forrige nyhed snakker du om !?
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 23:00 #33
Lad mig refererer:
"Eksperten har som bekendt været ramt af nedbrud to gange på kort tid,
hvilket vi beklager meget." samt "Det er samme fejl som for to uger siden" ... derudover "Alle brugere fik som kompensation 2 måneders Pro-abonnement gratis forrige
weekend. Det gælder stadig, så alle brugere er nu Pro."

Ovenstående er alt sammen fra e-nyt nr. 149 - men deraf lyder det til, at det er sket igen, og brugerne "fortsat" får kompensation - ergo, må det betyde, at én eller flere nyheder må mangle, hvis det allerede var aktuelt inden?! Tjaa... kan blot se hvad der står, og må så tolke efter det.
1. Ueksisterende (ca. fra 1. maj?)
2. Eksisterende, nr. 149 (fra 14. maj)
Avatar billede snowball Novice
05. juli 2004 - 23:16 #34
stingbat: Eftersom du åbenbart ikke bruger Eksperten jævnligt, så tillader jeg mig at fortælle dig hvad der rent faktisk skete dengang.

I starten af maj (kan ikke lige huske hvilken dag, men lidt over midnat) går Eksperten mere eller mindre ned. I løbet af de næste ca. 12 timer er siden utrolig ustabil, og lidt over middag går siden helt kold som følge af hardware problemer. Derefter er siden nede i ca. 2 dage pga. diverse problemer, men kommer til sidst op at køre igen. På baggrund af dette bliver alle brugere på Eksperten gjort til Pro medlemmer ganske gratis. Dette når dog ikke at blive meldt uden inden af Eksperten går totalt kold igen - igen pga. en hardwarefejl. Igen er Eksperten nede et par dage, og kommer derefter online igen. Efter det andet nedbrud skriver Admin så http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=149 for at gøre folk opmærksomme på hvad der er sket og at der er givet en kompensation.

Der er derfor hverken blevet slettet eller rettet i nogen nyheder, så du kommer ikke ret langt med dine "konspirationsteorier"!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 23:28 #35
hmmm... snowball... jeg ved hvad du står for herinde.. ved også du ikke har brug for pro... (hvilket jeg så heller ikke har...) men vil du ikke give mig ret i... at det er lidt hovedløst at man KUN får mail når ens pro udløber..????
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 23:34 #36
Virker da lidt sjovt at der så står "fik" samt "forrige" - hvis der ikke har været skrevet andre e-nyt omkring dette... Var blot det hele.
Og havde ikke tænkt mig at komme nogen egentlige steder med det, andet end en konstatering om at der måtte være forsvundet noget - hvis teksten skal passe.

Men hvad du skrev, var mere eller mindre det, der fremkom af 149 - og man vil jo så normalt gå udfra at der så er en anden nyhed, omkring det forrige problem. Men det har så åbenbart ikke været tilfældet.

Nej, bruger måske ikke exp hver eneste dag, men er inde et par gange om måneden når jeg ellers får tid og lyst. Er jo heller ikke nogen krav om at man skal.
Men som sagt, har nyheden ikke været gjort så meget opmærksom på, for er langtfra den eneste, som ikke har set den før nu - hvilket jeg jo hermed gjorde xyborx opmærksom på, da han spurgte omkring annoncering omkring det gratis kompensations Pro abb., som man jo intet har fået ud af.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 23:38 #37
morten_leth:
Er måske ikke hovedløst - for normalt, er det jo noget man "betaler" for, dermed ved man på forhånd at man har Pro.

Men i dette tilfælde, hvor man uden brugerens viden, ændrer status til Pro, burde man have gjort opmærksom på dette.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. juli 2004 - 23:40 #38
okay... hehe.. stingbat.... betaler.. ja.... men så er der jo os som ikke bruger E så meget (/ikke synes det er væsentligt at bruge de kr. og øre på det...) så derfor bare besvare spm's... og så engang imellem svarer nok til at få gratis pro... that's why....
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 23:55 #39
Er ikke helt 100 på hvad du mente med det sidste, men var vel det, at man burde have fået besked om det. Har heller ikke været herinde så forfærdeligt meget, når tiden lige er til det. Er jo nok at se til i det daglige. Men ville nu også gerne have set, hvad Pro havde af muligheder (man kan self. læse sig til det, men det er jo ikke det samme).
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2004 - 19:01 #40
Har selv fået sådan en udløbsmail.

Jeg synes det er lidt plat at folk som mig (og en _masse_ andre), skal betale for et Pro-abonnement. Det er jo os der leverer al kompentencen herinde.
De skal da ikke tjene penge på at jeg gratis hjælper andre ;) Det er fint at dem der bruger E meget, til at stille spørgsmål vælger Pro og betaler for det.

Det er jo at skyde sig selv i foden, med mindre alle "eksperter" ikke har noget imod at andre tjener penge på deres viden, uden at de selv får noget.
Avatar billede exp Juniormester
05. oktober 2004 - 20:10 #41
coderdk >>
Du er klar over www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=114 ikke?

Og så skal du huske, at der ikke er nogen der tvinger dig til at blive herinde... eksperten virker jo fint uden PRO, PRO indeholder jo bare nogle ekstra værktøjer for dem der mener de har brug for disse.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2004 - 22:02 #42
exp, Næh det var jeg ikke. Men dén synes jeg er for billig.

"Og så skal du huske, at der ikke er nogen der tvinger dig til at blive herinde..."

Sikke da noget pis at fyre af.

Ja, eksperten fungerer fint uden pro, og selv uden pro ser jeg ingen reklamer, popups eller andet uønsket. Det er princippet i det. Nu gider jeg ikke lige at studere andres profiler, men på min kan du f.eks. se at jeg aldrig har oprettet et spørgsmål her, jeg har udelukkende besvaret.
Anyway, det rører mig ikke om jeg får pro-abonnement, eller ej. Jeg er faktisk ikke engang klar over hvad det indebærer... Det er princippet i det.

Det må du da kunne se.
Avatar billede exp Juniormester
05. oktober 2004 - 22:30 #43
Nej, egentlig ikke... eksperten skal også løbe rundt...

Jeg lægger energi i eksperten som coadmin, og vælger aktivt, ikke at betale mig til PRO. Sådan er dét.

Jeg ser ikke noget forkert i, at IDG ønsker at tjene penge på eksperten. Ligesom jeg heller ikke ser noget forkert i, at connery.dk-teamet har indført brugerbetaling på dele af sitet. Eller at Jubii finansierer deres forum ved reklamer.
Der er udgifter ved at køre store populære fora, og pengene skal jo komme et eller andet sted fra.
Og med nutidens effektive popup/under/over/beneath/whatever- samt reklamestoppere, så er det ikke dér de store penge er...

Derfor synes jeg det er i orden.

exp/bruger