Avatar billede miklos Nybegynder
05. juli 2004 - 09:57 Der er 58 kommentarer

Total sletning af konto samt stop af spam fra eksperten.dk

Jeg ønsker at min konto samt mine oplysninger slettes TOTALT fra databasen.

Grunden til dette er at jeg modtager spam (PRO mails) til trods for min konto har været deaktiveret i flere år.

Så folkens - hvordan får man sin konto slettet totalt fra denne side da deres 'Konto' sektion ikke magter at klare dette og deaktivering ikke er nok da man stadig modtager spam.
Avatar billede guggemand Nybegynder
05. juli 2004 - 10:02 #1
det er noget med at man skal skrive til en coadmin, men det har idg så lige fået fixet så man ikke kan

så du må bare bede til at den her besked bliver set af en admin
Avatar billede miklos Nybegynder
05. juli 2004 - 10:04 #2
For fanden denne side er ringe - den kalder sig 'eksperten.dk' og så virker den ikke engang ordentligt i Firefox - Eksperten.dk nu med færre standarder!

Guggemand - tak for svaret men jeg kan ikke sende dig dine 200 point da jeg ikke kan acceptere dit svar med mindre jeg benytter en ringere browsere til det end jeg har nu.

Eksperten.dk - vi synes du skal have virus så brug IE.
Avatar billede lindstam Nybegynder
05. juli 2004 - 10:08 #3
Kan du ikke bare benytte "luk konto" under konto eller er det et for banalt spørgsmål? Jeg har tidligere været oprettet med andet brugernavn og fik også uønskede mails på et tidspunkt, selvom jeg afmeldte alle kategorier. Ved at bruge "luk konto" og oprette en ny fik jeg løst det problem.
Avatar billede miklos Nybegynder
05. juli 2004 - 10:37 #4
Pointen er jo netop at jeg stadig modtager spam fra siden selvom min konto har været 'lukket' i flere år.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 10:52 #5
Alle har fået 2 måneders Pro abonnement som gave på grund af nedbruddet. De 2 måneder er gået nu, derfor får alle en e-mail. Der står i øvrigt også i Ekspertens regler, at:

Ved indtastning af e-mail adresse gives der samtidig samtykke til, at Eksperten.dk må udsende nyhedsbreve og e-mails vedr. Eksperten.dk.

Det er således ikke spam. Eksperten må sende e-mails til sine brugere.

Hvis man deaktiverer sin konto, får man ikke e-mails. Den bliver ikke fysisk lukket og slettet, da vi skal gemme, hvad brugerne har skrevet. Men man slipper for e-mails.

Hvis man stadig får e-mails - efter deaktivering - så er det en fejl. Vi tjekker det i dag.
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 11:11 #6
Bemærk gerne markedsføringslovens §6a stk. 4 og 5.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 11:22 #7
jesperhaun:
Hvor har der stået at man har fået denne gave? Mener nu ikke at jeg har haft adgang til alle funktioner alligevel, hvis det nu skulle passe.

Derudover, når man prøver at besvare mailen til info@eksperten.dk (som skulle være en gyldig mail, iflg. Kontakt-siden), så får man den smidt tilbage i hovedet.

Men derudover, bør systemet jo ikke fortsætte med at sende mail ud - én gang er jo nok, til at folk fatter at ens Pro konto efter sigende er udløbet (hvis man da nogensinde har haft det????!!)
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 11:29 #8
Det har stået her: http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=149

Hvis du har logget ind efter den dato, skulle du gerne have fået denne e-nyt at se.

At man ikke kan svare på e-mailen er en fejl. Den fixer vi.

Antallet af e-mails må jeg lige undersøge, før jeg kan svare.
Avatar billede razor Nybegynder
05. juli 2004 - 11:29 #9
Jeg gjorde IDG opmærksomme på problemet med info@eksperten.dk i aftes, så jeg vil tro de arbejder på at løse det :-)
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 11:33 #10
Som jeg lige har skrevet i http://www.eksperten.dk/spm/516958 , så får man ikke e-nyt at se når man logger ind. Og er vidst ikke kun mig ikke får den frem.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 11:37 #11
Eksperten skulle gerne fungere således, at logger du ind, efter at der er lavet en ny e-nyt, så bliver den præsenteret direkte. Hvis det ikke er tilfældet, er det en fejl. Det kigger jeg på i dag. Men det har nu altid virket hos mig. De gratis 2 måneders Pro er netop annonceret i en e-nyt.
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 11:49 #12
jesperhaun: Eksperten skal give mulighed for at afmelde e-mails der indeholder markedsføring, og må ikke kræve betaling for denne afmelding (Mfl §6a stk. 4+5)
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 11:52 #13
Det har Eksperten også. Det hedder "luk konto".
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 11:53 #14
Og hvad er fordelen ved det? Smid brugeren ud?
Man kan da godt se at man er "velkommen" :-s
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 12:01 #15
jesperhaun: Hvis man skal tro Miklos, virker det jo netop ikke ;)

Desuden virker det som en fremgangsmåde der er i strid med om ikke lovens bogstav så lovens ånd - og jeg håber da at det er noget I har i sinde at lave om på. :)
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:09 #16
Jacob kommer ind om lidt, og så tjekker vi følgende, som burde virke:

1) At alle brugere ser nye e-nyt, når de logger ind, uanset hvor længe de har været væk.
2) At svar-adressen på disse e-mails virker.
3) At inaktive brugere ikke får e-mails.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:19 #17
Jeg er netop også blevet letttere træt af ekspertens måde at tilbyde mig en forlængelse af et abbonement jeg aldrig har købt..
Hvis jeg kigger på markedsføringsloven, så...

§ 6 a.    En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen
    ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem
    eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast
    ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
    tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har
    anmodet om det.

Stk. 2.    Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde
    har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse
    med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre
    egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til
    kunden ved elektronisk post. Dette forudsætter dog, at
    kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig
    dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til
    den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

1. Jeg har aldrig handlet hos eksperten.
2. Jeg ønsker ikke at modtage tilbud om at handle hos eksperten, hvilket de ifølge loven heller ikke må sende til mig, da jeg aldrig har handlet hos dem.
3. Jeg vil gerne afmelde mig nyhedsbrevet, hvilket ikke er muligt.

Loven er sådan set ganske klar på dette område.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:29 #18
Jeg har skrevet det tidligere i denne tråd, men jeg gentager det gerne igen. Der står i Ekspertens regler, at:

Ved indtastning af e-mail adresse gives der samtidig samtykke til, at Eksperten.dk må udsende nyhedsbreve og e-mails vedr. Eksperten.dk (§6a).

Hvis man ikke ønsker dette, kan man lukke sin konto (§6a stk. 2). Hvis der har været fejl omkring e-nyt, svaradresser etc (se mit sidste indlæg), så beklager vi det - og retter det.
Avatar billede jonathan Nybegynder
05. juli 2004 - 12:30 #19
Jeg har desværre også modtaget en sådan mail! Straks sendte jeg selvfølgelig en mail tilbage til Eksperten for at gøre det klart at jeg aldrig har købt et Pro abonnoment. Og i dag (dagen efter) modtager jeg samme mail fra dem, endnu engang. Jeg ser det klart som en måde hvorpå de forsøger at fremme efterspørgslen via en mail med "et skjult budskab". Hvis ikke det her stopper øjeblikkeligt, bliver sagen taget videre til et andet niveau.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 12:30 #20
Mht. nyhedsbreve, skal det være muligt (iflg. danske regler), at afmelde sig disse.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:34 #21
jonathan: Man skal kun få én e-mail om Pro. Hvis du får flere, kan det skyldes, at du har flere konti hos Eksperten.

stingbat: Som jeg lige har skrevet, kan man lukke sin konto, hvis man ikke vil have e-mails fra Eksperten.
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 12:37 #22
jesperhaun: Markedsføringslovens paragraffer kan ikke fraviges ved den slags aftaler. Der står jo netop i stk. 2 at man i forbindelse med afgivelse af adressen "let og gebyrfrit" skal have mulighed for at frabede sig at blive kontaktet i markedsføringsøjemed. Derfor skal det også forholde sig sådan.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 12:38 #23
Virker dog for mig lidt sjovt, at man godt kan sende alle mulige andre e-mails ud, omkring forskellige ting, men åbenbart ikke muligt at sende ud, at folk nu har fået kompensation for noget.

Men mht. at skulle lukke sin konto, virker det lidt overdrevet - men er måske et led i en større strategi for Exp, at sænke besøgsantallet?
Man burde kunne være medlem, og samtidig vælge præcis hvad man ønsker at modtage. Ikke være tvunget til det.

Der er regler på området, og tror nok at flere kunne finde på at sende sagen videre.
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 12:40 #24
... i kommentar til mit netop skrevne indlæg: Det er naturligvis implicit at man ikke skal _undvære_ den købte/erhvervede ydelse for at frabede sig disse henvendelser...
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:43 #25
mihtjel: Du har ikke købt noget som helst som almindelig Eksperten bruger. Du har tilmeldt dig en gratis tjeneste, hvortil der hører regler for at være.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:44 #26
jonathan: Jeg undskylder. Jeg har nu fået bekræftet, at man får 2 e-mails. Man får én lige inden abonnmentet udløber - og én når det er udløbet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:46 #27
hvis man så er pro medlem og ønsker at slippe for jeres reklamemails, skal man så afmelde sin konto.
I sådan et tilfælde får man vel de penge man har betalt for meget tilbage...
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:51 #28
Man kan ikke være bruger på Eksperten og slippe for e-mails. Uanset om man er Pro eller almindelig, får man e-mails. Vil man absolut ikke have e-mails, kan man altså ikke være bruger på Eksperten. Markedsføringsloven skal næppe læses sådan, at man som (gratis eller betalende) kunde selv kan vælge dette.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 12:54 #29
Man skal netop selv have mulighed for at vælge om man vil have henvendelser ang salg, se evt mit tidligere indlæg om markedsføringslovens §6a, styk 1 og 2.
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 12:54 #30
jesperhaun: Når der står man let og gebyrfrit skal have mulighed for at undgå reklamer per email, så skal man - som kunde, altså pro-bruger - naturligvis have denne mulighed.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 12:58 #31
jesperhaun:
Man har modtaget to mails ja, hvilket også har været givet udtryk for.

Mht. første mail (om at den "snart" udløber), blev den først sendt d. 4. juni - dermed samme dag som den skulle udløbe. Den næste med at den er udløbet, kom så her i morges.

Selve mailen bør I nok kigge på. Der står: "vil ophøre Sunday den  4. July 2004" ... At vælge et sprog at køre efter, ville være rart ;)

Nu med nyhedsbreve, er det ligemeget hvilken type site du er, at du skal have mulighed for at kunne fravælge et nyhedsbrev. Hvor mange sites besøger du ellers, hvorpå du ikke kan afmelde dig, men stadig bibeholde sin konto?
Dette er mere en princip sag, og ikke fordi jeg lige har fået en masse nyhedsbreve og lign. Men var mere for jeres egen skyld, så der ikke sker en masse kaos senere.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:58 #32
Jeg er ikke enige med jer. Eksperten er et produkt, der består af et website og tilhørende e-mails, som reglerne også klart skriver. I kan som kunder ikke klippe produktet op i de bidder, I vil have. Vil I være på Eksperten, får I dette produkt - hverken mere eller mindre. Pro har nogle ekstra fordele - men de inkluderer ikke, at man kan sige nej til e-mails.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 13:01 #33
stingbat: Du har ret. Det er skørt, at det står på engelsk. Sikkert en programmeringsfejl. Den må vi fixe. Måske burde vi også skrive meget klart til nye brugere, at de må forvente e-mails, hvis de vil være på Eksperten. Det står klart nok i reglerne, men der er sikkert nogle, der ikke læser dem. Vi prøver at tænke over en løsning. Jeg vil til gengæld ikke acceptere, at man skal kunne slippe for e-mails og samtidig være bruger på sitet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 13:03 #34
Jeg tillader mig at citere lidt:
http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/spam-uonsket-reklame-via-e-mail-sms-og-telefax/1/

Forbud mod udsendelse af  uanmodet elektronisk reklame

Siden 1. juli 2000 har det været strafbart for erhvervsdrivende at sende elektroniske reklamer ud, medmindre modtageren forudgående har bedt om det. Elektronisk reklame omfatter først og fremmest e-mail, men også SMS/MMS, telefax og automatiske opkaldssystemer.

Forbudet, der fremgår af markedsføringslovens § 6a, gælder hvad enten modtageren af reklamen er forbruger, erhvervsdrivende, en offentlig myndighed eller andet.

Undtagelsen: Lovlige reklamer fra erhvervsdrivende du har handlet med

Siden den 25. juli 2003 har det dog været lovligt for en erhvervsdrivende at udsende reklame via e-mail eller SMS/MMS (ikke telefax o. lign.) uden samtykke fra modtageren, hvis følgende betingelser er opfyldt:

    * modtageren skal have købt varer eller tjenesteydelser hos den erhvervsdrivende efter den 25. juli 2003.
    * modtageren af reklamen skal i forbindelse med købet selv have oplyst sin elektroniske adresse.
    * modtageren af reklamen skal ved købet have fået oplyst, at der fremover vil blive sendt reklamer og hvordan (e-mail, SMS o.l.)
    * modtageren skal i forbindelse med købet have haft mulighed for at sige ”nej tak”.
    * modtageren af reklamen skal ved hver eneste efterfølgende udsendt reklame have en let og gebyrfri adgang til at sige ”nej tak”
    * den erhvervsdrivende må kun reklamere for egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 13:08 #35
jesperhaun:
I skal blot lige smide en setlocale(LC_TIME, "da_DK.ISO_8859-1"); (eller "da_DK" eller "danish" - er lidt forskelligt fra hvert system) ind, mht. den mail-ting :)

Nu mht. et produkt, eller hvad man skal kalde det, så har TV2 (såvel som Jubii, MSN og mange flere) da også en gratis service, hvor man har profil etc. Men der har man samtidig mulighed for selv at vælge hvad man ønsker. Tror også at de ville ende i en retsag, hvis de ikke havde ;)

At I har de regler med at man skal, er så op til jer - om det så er lovligt eller ej. Er jo blot ens eget "image" det går udover i sidste ende. Folk bliver vel også, men nu er det som sagt en principsag, så no hard feelings - yet :-P
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 13:09 #36
Jeg tror ikke, at vi bliver enige. Jeg betragter det ikke som "uanmodet reklame". Når du tilmelder dig Eksperten, accepterer du samtidig, at du vil modtage e-mails. Du kan til enhver tid lukke din konto, hvis du ikke ønsker e-mails fra os.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 13:10 #37
vladimirr:
Problemet ER jo netop, at man jo selv har sagt ja (iflg. de påskrevne regler Exp har), så dermed har de lov til at sende nyhedsbreve. Men om det dertil, også skal komme til reklame om et tillægsprodukt/ydelse, mener jeg nu heller ikke er tilladt - når man samtidig IKKE kan afmelde sig det.

Men er i hvertfald lidt kaos det her :-s
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 13:11 #38
Det vil så altså sige at det ikke er noget i vil overveje at lave om på, eller selv undersøge lovligheden af?
Eller er det andre man skal tage debatten med end lige dig?
Og ja, det er stadigvæk en principsag :)
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 13:11 #39
Har dog bare svært ved at se grundlag for, at man ikke skulle kunne afmelde sig et nyhedsbrev, eller lign. mails.
Men så må folk jo bare ty til alternativer (i form af spam-software *lol*)
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 13:16 #40
Det jeg skrev med "Nu mht. et produkt", var selvfølgelig produkt såvel som service eller tjeneste (som TV2 jo yder).
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 13:28 #41
Til jesperhaun.
hvis du vil læse fortolkningen af de nye regler kan det findes her.
Der står ganske specifikt hvad i må anvende adresserne i har fået her til, og det indbefatter IKKE udsendelse af reklamer til andre end dem der har handlet med eksperten, altså hvor der har fundet en betaling sted.

http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/uanmodet-elektronisk-markedsforing-spam-2/

"Det er en betingelse, at den elektroniske adresse er afgivet i forbindelse med køb af en vare eller en tjenesteydelse. "
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 13:56 #42
vladimirr:
Er vel i princippet fint nok at få besked om at éns abb. er udløbet, men ville nu have været rart at vide at man overhovedet havde haft ét i sin tid...

Om jeg nogensinde har HAFT Pro abb, aner jeg intet om. Har svært ved at tro det, eftersom jeg ingen ændringer har haft kunne ane i den pågældende periode. Men er da ret skuffet over måden det er gribet an på - og som mailen påskriver, at der håbes at man har været tilfreds, kan jeg langtfra være dette. Kan godt være at det har været gratis, men har jo INTET fået ud af det. Er jo nemt nok for Exp at komme og sige bagefter, at man har haft :-s
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2004 - 14:17 #43
vladimirr - Synes jeg har lidt svært ved at være enig med dig i, citat: "altså hvor der har fundet en betaling sted."
Ser ikke noget problem i at en leverandør/erhvervsdrivende indgår aftale med sine kunder (brugere) om at levere et produkt/serviceydelse (brug af Eksperten) og hvor det samtidig aftales at der ikke skal erlægges noget vederlag herfor, altså gratis. Det udelukker nemlig at der skal/kan finde en fysisk betaling sted.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2004 - 14:20 #44
Hvis du er kunde hos eksperten har der fundet en betaling sted, hvorved du kan tillade dem at kontakte dig i erhvervsøjemed.
Hvis du ikke er kunde (f.eks alm bruger) må de ikke kontakte dig i erhvervsøjemed.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2004 - 14:29 #45
vladimirr - Synes du ser for snævert på det med bem.: "Hvis du ikke er kunde (f.eks alm bruger)" Jo, alle er kunder. En erhvervsdrivende er ikke pålagt at et produkt skal koste 1 eller 10.000 kr. Det er ikke forbudt at indgå aftale om at et produkt leveres uden modydelse = et vederlag.
Avatar billede tazzle Nybegynder
05. juli 2004 - 14:38 #46
jesperhaun>> Vi citerer lige fra http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/mfl-loven/sager/spamuanmodet-elektronisk-markedsforing/fortolkning-af-6a-2000/ igen (er gjort bla. også i http://www.eksperten.dk/spm/516685 ):
"Det vil sige, at forbrugeren skal være klar over, at han giver et samtykke. Det fremgår fx af bemærkningerne til § 6a, s. 25, at det ikke er tilstrækkeligt, at samtykket alene fremgår af den erhvervsdrivendes standardvilkår. Samtykket skal i så fald tillige være fremhævet over for den pågældende. Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at den erhvervsdrivende bør sikre sig bevis for, at den pågældende person er klar over, at han meddeler et samtykke. Det kan fx ske ved, at personen krydser af i et felt, hvori han spørges, om han ønsker at modtage reklame eller i et separat felt skriver under på, at han afgiver et samtykke.
Forbrugerombudsmanden har ved sin gennemgang af forskellige hjemmesider og andet markedsføringsmateriale konstateret, at nogle erhvervsdrivende i bestillinger, kontrakter og lignende har på forhånd afkrydsede felter, hvoraf det fremgår, at forbrugeren giver sit samtykke til at modtage reklame, hvis han ikke foretager sig noget aktivt. En sådan fremgangsmåde er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse i strid med god markedsføringsskik, og samtykket vil heller ikke være gyldigt efter § 6a, fordi det ikke er udtryk for forbrugerens vilje eller ønske."
Du kan mene præcist hvad du vil om jeres mails eller ej.
Ud fra ovenstående tekst har i - ifølge forbrugerstyrelsen - ikke opfyldt betingelserne for lovligt at beskrive det at man kan modtage mails fra jer. Samtidig er jeres mails med et kommercielt mål for øje (så kan i kalde det en service eller hvad fa'en i nu vil - det ændrer ikke på at der opfordres til at købe et produkt).
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 14:56 #47
Prøv at se på proceduren, når man opretter sig på http://www.eksperten.dk/nybruger.phtml

For at tilmelde sig, skal man spole (og forhåbentlig læse) over alle reglerne. Derefter skal man krydse af, at man har læst og forstået reglerne. Og feltet er ikke forudfyldt. Man skal krydse det af.
Avatar billede mihtjel Nybegynder
05. juli 2004 - 15:02 #48
jesperhaun: Ikke desto mindre er det stadig standardbetingelser, og altså ikke et samtykke der gives i et seperat felt. Hvilket er i klar strid med forbrugerombudsmandens udtalelser.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 15:20 #49
jesperhaun:
De omtalte regelsæt er pr. 14. januar 2003 (eller i hvertfald det tidl. fra 3. april 2002) - og førhen har der ikke været krævet at man skulle give sit samtykke til at modtage nyhedsbrev. Mener at der dengang var tale om at man selv skulle sætte hak (hvilket kunne ændres i ens kontooplysninger) om hvorvidt man ønskede det.

Som der bl.a. er flere der påpeger i 516685, modtager deaktiverede konti stadig mails. Dette er klart en fejl, som bør rettes hurtigst muligt.

Men det korte og det lange er, at HVIS der har angiveligt skulle have været givet gratis Pro abb. (som I, Exp, giver udtryk for), har det ikke været sendt ud til folk. I vælger den nemme løsning med at hentyde til e-nyt, trods at folk som ikke har været online eller er deaktiverede, har modtaget mailen alligevel. Hvis man kan modtage mails til sidst, kunne man vel også have modtaget en fra start? Jeg giver ikke meget for den henvisning til e-nyt, da denne kunne være tilføjet når som helst. Jeg ved blot at jeg INTET har fået ud af den eftersigende gratis periode af Pro, såvel som mange andre også har været ude for.
Og nej, den med at den automatisk hopper over efter login, holder stadig ikke. Igen flere som ikke har set denne, selv ved re-login.

Anyway, er blot tyndt at man fejer tingene ind under gulvtæppet efter, at fejlen er gjort. Men I får det jo blot som I vil have det - færre brugere, mindre trafik... Er vel også fair nok :)
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 15:31 #50
Lille tilføjelse af ovenstående...

Kan stadig ikke se, hvorfor at man ikke må afmelde et sølle nyhedsbrev, men må være jeres hovedpine - og tab.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
05. juli 2004 - 15:31 #51
Nogle inaktiverede brugere har fået e-mails ved en fejl. Det er blevet rettet i dag. De får ingen e-mails i fremtiden, så længe de er inaktive. Vi prøvede faktisk at være venlige ved at give gratis Pro i 2 måneder. Det var ikke et trick for at lokke penge ud af nogen. Problemet var blot, at nogle brugere har ikke været på Eksperten i lang tid, og de forstår det ikke. De skulle ikke have haft Pro. De fleste jævnlige brugere har jo opdaget det. Når Pro udløber, får man e-mails. Det er ikke noget, som vi har lavet til lejligheden. Sådan har det altid været.

Alle ser e-nyt i fremtiden, når de logger ind, hvis der er nye e-nyt, som de ikke har set. Der har hidtil været en forældelse i dette system, så brugere, der ikke havde været inde i meget lang tid, ikke så det. Men nu ser alle det - uanset alder på sidste login.

Vi kunne overveje at sende e-nyt ud på e-mail til alle, men i lyset af denne diskussion ville det nok ikke være en god ide.

Vi er ved at tjekke op på vore e-mail adresser, så der kan svares på de e-mails, der går ud fra Eksperten. Nogle kan godt svare, mens andre siger, at de ikke kan. Vi har ikke fundet den fejl endnu, men vi leder.

Jeg mener stadig, at vore regler er i orden juridisk set - og ligeså med vores procedure for tilmelding, men vi skal nok få en advokat til at se på dem for en sikkerheds skyld.
Avatar billede stingbat Nybegynder
05. juli 2004 - 15:50 #52
Tror nu godt at I kan udsende e-nyt pr. e-mail, blot at man har bekræftet at man ønsker dette.

Men det med den anden mail (hvilket ikke er en nyhedsmail), som har skabt hele problematikken, er at folk er blevet fustrerede over at man ikke har fået besked på forhånd, omkring Pro, som kunne have været afværet af en e-nyt pr. mail i sin tid.

Men som sagt, bør man selv kunne vælge, hvad man ellers lyster. Derved er folk selv herre over hvad de modtager og ikke modtager - eller går glip af. Derved vil man undgå mange af denne slags problemstillinger.
Det jeg mener med det, er selve problemstillingen omkring nyhedsbreve, er ikke om det er godt eller skidt at sende dem ud, men princippet omkring dette, at det bør været frit. Men altså... den mail der blev udsendt (d. 4.+5. juli) hører ikke under nyhedsbreve, er jo 2 forskellige ting. I lyset af, at man intet har vist omkring den gratis periode, har hermed virket som et reklame-fremstød, hvilket så har skabt en større debat omkring dette, desværre.

Selve den gratis, som jeg har omtalt et par gange i løbet af dagen, ved jeg ikke hvor mange der har fået noget ud af de 2 mdr., da det ikke er alle som har fået e-nyt at se (og heller ikke fremkommet efter login). Som du nok har fundet ud af, er jeg ikke lige så tilfreds for Pro - slet ikke her nu efter. Tror man burde have haft gjort opmærksom på det, eller at den først blev aktiveret (evt. gjort opmærksom på dette), når man loggede ind.

Vi må se hvad der sker fremover, men tror desværre at det har haft lidt tab...
Avatar billede tazzle Nybegynder
05. juli 2004 - 20:13 #53
jesperhaun>>
Du (og andre der evt. måtte have interesse) burde måske kigge forbi nyhedsgruppen dk.videnskab.jura hvor netop det meget omdiskuterede emne er taget op.
Da det at bruge en nyhedsklient måske er for teknisk kompliceret har jeg lavet et link til google groups så i ikke føler jeg helt fortabte:
http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=ISO-8859-15&threadm=ccb62b$1lsv$1@news.cybercity.dk
Avatar billede snowball Novice
05. juli 2004 - 20:23 #54
tazzle: Det kan godt være I ikke er enige, men der er ingen grund til at tale nedladende til folk!
Avatar billede tazzle Nybegynder
06. juli 2004 - 09:20 #55
snowball>> Undskyld. Jeg gik efter spilleren i stedet for bolden.
Men jeg må indrømme at jeg er temmeligt skuffet over kompetenceniveauet herinde.
Som f.eks. problemerne med mail:
list.idg.dk #5.0.0 X-Postfix; can't create user output file. Command output:    procmail: Error while writing to "/var/spool/mail/jfl"
Det er altså en forholdsvis triviel ting at løse - omend ikke andet så fejlfinde på.
Eller problemet med folk ikke kan slettes men kun deaktiveres.
I må gerne kalde det en feature men i mine ører lyder det altså som et råddet database-design.
Eller den ikke-tekniske med at man har anvendt et regelsæt uden at kontrollere den juridiske validitet af det.
Det er fint nok når det er en nørd på et kollegieværelse der driver et sted i sin fritid, men ikke når man har en koncern som IDG i ryggen. Og slet ikke når man forsøger at lave penge på det og pludselig har bevæget sig over den magiske grænse til erhvervsøjemed.
Avatar billede tzinck Novice
07. juli 2004 - 10:04 #56
en storm i et glas vand - har I ikke andet at bruge tiden på ?
Avatar billede lomse Nybegynder
09. juli 2004 - 11:41 #57
Jeg fatter ikke, at man vil pådutte folk, at modtage spam, som man ikke kan aftmelde, uden at man så kal opgive at bruge experten. Kan man ikke sælge en spam mail på et bedre grundlag ( feks. bedre indhold mm.) skal man holde sig fra at bruge det.

Man kan så, diskuter frem og tilbage om hvor vidt det er lovligt eller ej. Men hvad er ideen bag det, hvad har en bruge ud af jeres mail, som man abselut ikke kan undvære, når den nu skal ud til alle.

Og så lige til sidst, brug dog en spam killer og tilføj den der, jeg ser aldrig den mail og kommer heller aldrig til det, at man så fra expertens side ønsker at bruge båndbrede på at sende uønsket mail rundt er jo så bare tåbeligt.
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 14:09 #58
lad os få lukket det her...

Er der nogen der gerne vil have point ?