Avatar billede Gnefner Novice
24. juli 2004 - 16:45 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Seriøst problem.

Oki ... Jeg formaterede min computer for en uges tid siden, og har lagt de Windows opdateringer ind, der var plus lagt Norton Antivirus 2004, og Firewall 2003 ind + opdateret dem også.

Men nu er den begyndt ligepludselig imens jeg sidder og bruger den, ot begynde og låse billedet i 3-5 sekunder ad gangen, og til sidste kommer der en blå skærm frem med følgende overskrift :

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Og så står der en masse om nyt hardware/software som man skal forsøge at pille fra/afinstallere, hvilket jeg har forsøgt ...

Er der nogen, der har den ringeste ide om hvad der kan foresage dette ?
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2004 - 16:48 #1
trykk Windowsknapp + R
skriv cmd og trykk enter

skriv deretter

Chkdsk <systempartisjon> (sannsynligvis c:) /F /R
(vil da se sånn ut)

chkdsk C: /F /R
så får du opp en melding om at checkdisk ikke kan kjøres osv. + pluss et spørsmål om du vil kjøre det neste gang du starter pcen (her velger du ja/yes, enten ved å trykk j og så enter, eller y og så enter)
start så pcen på nytt og la den kontrollere

Norsk... det skulle du kunne finde ud af...
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2004 - 16:50 #2
så vidt jeg kan forstå er det noget med hdd'en
Avatar billede Gnefner Novice
24. juli 2004 - 16:50 #3
Det vil jeg lige prøve ;)
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juli 2004 - 16:50 #5
efter din geninstallation, har du så husket at installere alle korrekte drivere til chipset og alle andre enheder i dit system? evt prøvet med nyere drivere?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 16:52 #6
Ingen gule markeringer i Enhedshåndtering ?
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2004 - 16:55 #7
kære venner, hvis i nu læser mit link til den norske side kan man jo læse det er noget med hardisken.... det er ikke en system fejl men en hardware fejl!!!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 17:16 #8
"marzman" - det kan sagtens være du har ret. Men det kan altså også skyldes en manglende driver til f.eks. controllere. Der ud over kan det skyldes virus eller RAM-problemer.

Uddrag af microsofts forklaring:
Stop 0x7A can be caused by bad sectors in the virtual memory paging file, disk controller error, virus infection, or memory hardware problems.

Se hele siden her - http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_fvlq.asp
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juli 2004 - 17:26 #9
enig med victor-1, hvis man ikke har sørget for korrekte driver installationer, kan det medføre fejlmeldinger som relaterer til hardwarefejl, derfor er det altid en god ide at sikre sig at der er styr på de ting, inden man begynder at kigge på hardwaren.
Avatar billede re-flex Nybegynder
24. juli 2004 - 19:55 #10
Det indikere at noget Kernel Data ikke blev fundet eller kunne indlæses i hukommelsen. Det kan både skyldes at disken er inkompatibel, der mangler en controller driver, firmware eller hardware.

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_fvlq.asp
Avatar billede marzman Nybegynder
24. juli 2004 - 21:26 #11
jeg undskylder mange gange... jeg havde ellers kigget på den side...!

Men efter som jeg bare søgte på google og fandt dette her!

//google er din ven
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 21:35 #12
Alt forladt "marzman" du behøver da ikke undskylde - det var jo ikke forkert det du skrev *S*
Og med hensyn til google er jeg til gengæld 100% enig med dig ;o)

"re-flex" prøv lige at se det link jeg smed her - Kommentar: victor-1 24/07-2004 17:16:16

Nu synes jeg vi skal ha' opretter på banen med en kommentar, da det jo ikke er specielt nemt at komme videre uden vedkommendes deltagelse *S*
Avatar billede re-flex Nybegynder
24. juli 2004 - 21:37 #13
victor-1
Så først bagefter at du havde postet samme links. Så det er ikke fordi jeg vil prøve at tage æren fra dig.

Det er en fejl fra min side af.....sorry....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 21:42 #14
Det her er ikke (fra min side i hvert fald" et spørgsmål om ære, men udelukkende et spørgsmål om, at få løst opretters problem *S*
Som jeg skrev til "marzman" - så behøver du heller ikke undskylde. Jeg har selv begået den fejl et par gange, men så også gjort opmærksom på den ;o)

Jeg har bruger et lille ordsprog:
Den som laver meget, begår fejl.
Den som intet laver, begår en stor fejl.

Hygge :>)
Avatar billede re-flex Nybegynder
24. juli 2004 - 21:43 #15
:-)

Men som du siger, det er på tide at opretter kommer på banen. Ellers er jeg hvertfald ude af den her post igen...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 21:44 #16
Sikke en gang rod jeg fik skrevet der - håber det alligevel gi'r mening ;o)
Avatar billede Gnefner Novice
26. juli 2004 - 03:05 #17
Oki, jeg er ikke skide ferm til alt det her .. Så når i snakker Firmware, controller drivers .. Hvad er det så helt præcist i snakker om.. ?

Den har lige gjort det igen, 2 gange i dag .. Men nu bygger den lidt videre .. Nu vil den heller ikke boote bagefter, den kan åbenbart ikke finde min HDD; og jeg bliver nødt til at genstarte for at den dukker op igen ...
Avatar billede nopsen Ekspert
26. juli 2004 - 18:30 #18
der skal indlæses drivere til alt i dit system når windows er installeret, før kører det ikke ordentligt og flere ting vil ikke virke.
har du ikke fået en driver-cd med computeren? hvis ikke, så finder du ud af hvilken model bundkort du har og henter driverne på producentens hjemmeside, eller skriv model navnet her, så kan vi hjælpe dig med at finde de rigtige.
Avatar billede Gnefner Novice
26. juli 2004 - 22:07 #19
Oki, Bunkort navn er : ECS K7S5A, chipset : SiS 735

Det er noget gammel skrammel .. Men har ikke penge til nyt ligenu =)
Avatar billede Gnefner Novice
26. juli 2004 - 23:22 #20
Undskyld jeg var lidt sent ude... men det var jo weekend :(

Vil i ikke nok hjælpe :)
Avatar billede nopsen Ekspert
26. juli 2004 - 23:58 #21
Avatar billede Gnefner Novice
27. juli 2004 - 01:48 #22
Oki, så jeg henter bare ALLE dem .. og installerer dem !?
Avatar billede Gnefner Novice
27. juli 2004 - 01:49 #23
Jeg kan ikek finde K7S5A nogen steder der .. Jeg aner ikek hvilke jeg skal hente ...
Avatar billede nopsen Ekspert
27. juli 2004 - 17:17 #24
ok gå ind på siden her og gå ned til socket A, derimellem kan du finde K7S5A modellen, men der er flere revisioner kan jeg se (3,1) (3,1B) (1,1) så du skal lige vide hvilken revisionsnummer dit bundkort har, det står nok lige ud for modelnavnet på kortet, så klikker du bare på den på listen der passer til, så kommer alle driverne frem, som du skal bruge.
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Archive_Download.aspx?CategoryID=1&MenuID=45&LanID=0
Avatar billede nopsen Ekspert
27. juli 2004 - 17:19 #25
der er også en K7S5A+ og en K7S5A PRO så du skal lige være sikker på at du vælger den rigtige model.
Avatar billede Gnefner Novice
27. juli 2004 - 20:37 #26
Hmm, jeg ser lige om jeg kan finde noget nummer.
Avatar billede Gnefner Novice
27. juli 2004 - 20:40 #27
Oki, den pakker jo så bare nogle filer ud, der er ingen .exe fil at finde nogen steder.. Så jeg går ud fra at næste skridt er at vie Enhedshåndteringen, at opdaterer drver, og bede den søge i mappen jeg pakkede filerne ud i ?
Avatar billede nopsen Ekspert
27. juli 2004 - 20:43 #28
ja lige netop, nogen af dem har ikke en exe fil, så dem skal du ganske rigtigt gøre med som du skriver.
Avatar billede Gnefner Novice
29. juli 2004 - 14:10 #29
Oki, undskyld den sene tilbagemelding, men ville lige køre med det i nogen tid, før jeg konkluderede noget.

Det ser ud til at det virker nu, har ingen probelem haft siden jeg gjorde som du sagde. Så tak, og tillykke med pointene.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juli 2004 - 16:37 #30
selv tak, godt at det virker :)