Avatar billede lumse Nybegynder
26. juli 2004 - 12:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Erstatte punktum med komma

Hej Eksperter

Jeg har følgende:

SELECT CONVERT (nvarchar, CONVERT (decimal(10,2), Value)) + ' kg.' AS 'StringValue'

Som returnere ######.##

Hvordan laver jeg en nem konvertering til et decimalkomma istedet for punktum, således at resultatet bliver

mvh
Lumse
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2004 - 12:33 #1
Den bedste løsning er nok at ændre din sproglige opsætning.

Den nemme løsning må være:

SELECT REPLACE(...,'.',',') ...
Avatar billede lumse Nybegynder
26. juli 2004 - 12:37 #2
Jeg mener ikke at de sproglige opsætninger har invirkninger på SQL-server, den er i forvejen sat op til hollandsk (komma er decimaldeler), det andet er brugbart
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2004 - 15:36 #3
Det kan godt være - jeg har aldrig leget med SQLServer og sprog opsætning. De fleste
andre Windows programmer kan man ændre.

Men hvis det andet er godt nok, så er det vel godt nok.