Avatar billede mccannon Nybegynder
05. august 2004 - 08:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Datagrid Edititem template problemer

hejsa jeg har et datagrid, hvor, når der trykeks på edit, kommer en dropdownlist frem i den kolonne i datagriddet, og så vil jeg jo gerne have at dropdownlisten viser det som er valgt, og ikke bare viser index nul

men det het, virker ikke,.:
SelectedIndex='<%# getSelectedIndex(DataBinder.Eval(Container.DataItem,"statusid")) %>'

giver dette:
DataBinder.Eval: 'System.Data.DataRowView' does not contain a property with the name statusid.

nogen som ved hvad problemet er ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 09:09 #1
problemet er at du forsøger at kalde en property (statusid) på dit datatitem, som er af type DataRowView - som ikke har sådan en property.
Det er nok mere sådan noget her du skal ud i :

<%# GetSelectedIndex(Container.DataItem("statusid")) %>
Avatar billede mccannon Nybegynder
05. august 2004 - 09:44 #2
<%# GetSelectedIndex(Container.DataItem("statusid")) %>

giver dette :
Compiler Error Message: CS0118: 'System.Web.UI.WebControls.DataGridItem.DataItem' denotes a 'property' where a 'method' was expected

:-(
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 10:17 #3
En komplet kunne se sådan her ud... gør din det ?

<EditItemTemplate>
<asp:DropDownList runat="server" id="lstCategories"
      DataValueField="SomeId"  DataTextField="Name"
      DataSource='<%# GetSomething() %>'
      SelectedIndex='<%# GetSelectedIndex(Container.DataItem("SomeId")) %>' />
</EditItemTemplate>
Avatar billede mccannon Nybegynder
05. august 2004 - 10:34 #4
Sådan her ser den ud, ca, der hvor ting står på flere linier her, står på en linie i min kode...

<asp:TemplateColumn HeaderText="Status">
  <HeaderStyle ForeColor="GhostWhite" Width="90px"></HeaderStyle>
  <ItemTemplate>
    <asp:Label id=lblproductstatus runat="server"
      Text='<%# DataBinder.EvalContainer, "DataItem.statusicon") %>'>
    </asp:Label>
  </ItemTemplate>
  <EditItemTemplate>
    <asp:DropDownList id=drpOrderOptions runat="server"
      DataSource="<%# GetOptions()%>" DataValueField="statusid"
      DataTextField="statusname" Width="110px"
      SelectedIndex='<%# GetSelectedIndex(Container.DataItem("SomeId")) %>'>
    </asp:DropDownList>
  </EditItemTemplate>
  </asp:TemplateColumn>
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 10:41 #5
ok... du skal nok lige ændre mine tekster.. someid skal nok være statusid.
Avatar billede mccannon Nybegynder
05. august 2004 - 10:42 #6
jaja :) det ved jeg godt...der står heller ikke someid i min kode :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 11:25 #7
Ok... nyt eksempel :o)

<ItemTemplate>
    <asp:TextBox id=TextBox2 runat="server" Text='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.CurrencyCode") %>'>
    </asp:TextBox>
    <asp:DropDownList runat="server" id="ddDropDown" DataSource='<%# CurrencyChoices %>' SelectedIndex='<%# GetSelectedIndex(DataBinder.Eval(Container, "DataItem.CurrencyCode").ToString()) %>'/>
    </asp:DropDownList>
</ItemTemplate>

Det virker i hvert fald, men lige en ting... Hvordan ser din GetSelectedIndex ud ?
Avatar billede mccannon Nybegynder
05. august 2004 - 11:29 #8
umm jeg kan bare ikke viser ens ting i ikke edit mode og i edit mode :-(

public int getSelectedIndex(object optionid)
        {
            string option = "";
            if(optionid.Equals(DBNull.Value))
            {
                return 0;
            }
            else
            {
                option = optionid.ToString();
            }
            DataTable tempdt = this.dsDgProdList.Tables[0];
            int indexid = 0;
            for(int i = 0; i <= tempdt.Rows.Count -1; i++)
            {
                if(option.ToString() == tempdt.Rows[i]["statusid"].ToString())
                {
                    indexid = i;
                    break;
                }

            return indexid;
        }
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 11:44 #9
Den her er jeg ikke sikker på at jeg forstod :
"umm jeg kan bare ikke viser ens ting i ikke edit mode og i edit mode :-("

hvis du vil have forskellige templates afhængig af om rækken er i editmode eller ej, så skal de jo bare laves - f.eks. her :

<ItemTemplate>
    <asp:Label id=TextBox2 runat="server" Text='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.CurrencyCode") %>'>
    </asp:Label>
    </asp:DropDownList>
</ItemTemplate>

<EditItemTemplate>
    <asp:DropDownList runat="server" id="ddDropDown" DataSource='<%# CurrencyChoices %>' SelectedIndex='<%# GetSelectedIndex(DataBinder.Eval(Container, "DataItem.CurrencyCode").ToString()) %>'/>
    </asp:DropDownList>
</EditItemTemplate>
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2004 - 00:04 #10
hvad med den her mccannon... er du i hus med det ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2004 - 03:26 #11
mccannon ?
(jeg prøver at rydde op, så du får et svar her, hvis jeg har været behjælpelig)
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:49 #12
mccannon ?
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. november 2004 - 00:36 #13
damn..den her havde jeg overset...sorry