Avatar billede jdaugaard Nybegynder
11. august 2004 - 20:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

home dir og login scripst - Windows 98

Hejsa...

Jeg har et kort spørgsmål. Vi har netop sat en ny 2003 server op i et miljø med kun 98-klienter. Der skal mappes forskellige ting via login script og de skal også have et homedir som skal mappes som z:

Vi har dog store problemer med at få det til at virke. Under hver profil er det sat op i "profile" så de skal får deres mappe mappet som Z:. Det virker bare ikke...

Desuden virker logon script ikke rigtigt. Den eksekverer det når der logges på, men det virker ikke - hvis jeg så eksekverer det efter at være logget på så virker det fint.

Kan det ikke lade sig gøre med 98 klienter?
Avatar billede lap Nybegynder
11. august 2004 - 20:41 #1
Det kan godt lade sig gøre med win98, men group policy vil ikke virke.

Prøv at droppe dit loginscript her, så kikker vi det lige igennem.
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2004 - 20:52 #2
Under win98 vil netlogon blive mapped til z: mens klienten logger ind.. jeg vil tro problemet ligger her
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
11. august 2004 - 21:37 #3
lap: Jeg har det ikke lige her, men det ren "net use" det hele... et fælles drev, et bruger drev og 3 lpt porte...

squashguy:
Kan da lige prøve med et andet drev i morgen...
Avatar billede AnyFellow Mester
12. august 2004 - 12:34 #4
På en Windows 98 skal net use bruges med følgende syntaks:
\\server\share

Har du gjort således:
\\server\share\mappe
...vil det ikke virke.

Vil du kunne mappe et drev på den måde, skal du over og bruge eks. Kixstart
Avatar billede AnyFellow Mester
18. august 2004 - 22:07 #5
Tjah, hader når folk har et "akut" problem, og så ikke gider besvære sig med at færdiggøre et spørgsmål de selv har startet....
Avatar billede serverservice Praktikant
30. august 2004 - 09:49 #6
Det er muligt at den ikke logger på domænet - for win98 på domæne gælder denne opsætning:
På klienten skal du dbklikke "klient til microsoft netværk" - så kommer der en menu frem med domæne - her skriver du domænenavnet (netbiosnavnet). Det samme gør du under workgroupOg så skal du installere wins på serveren for at understøtte w98 klienter.

Logonscript
Læg mærke til at dit logonscript skal placeres i netlogon i sysvol. Når du skriver stien under user accounten skal du ikke bruge .bat suffixet på scriptnavnet (ved ikke helt hvorfor).
Avatar billede AnyFellow Mester
05. september 2004 - 21:49 #7
dannyboyd...> Det er tilladt at bruge .bat og det fungerer da også??
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2004 - 21:52 #8
Avatar billede lap Nybegynder
04. december 2004 - 21:19 #9
lukketid?
Avatar billede serverservice Praktikant
04. december 2004 - 21:22 #10
måske du vil have et svar?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. juli 2005 - 23:14 #11
lukker