Avatar billede neo100 Nybegynder
17. august 2004 - 22:23 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs forbindelse fra router til router

Jeg har 2 stationære pc´ere samt en bærbar. Jeg kunne godt tænke mig at de 2 stationære havde fysisk kabelforbindelse i en switch eller lign. og at denne "switch" havde trådløs forbindelse videre til min D-Link DI-624+ router, som den bærbare kobler op på i forvejen. Den bærbare må også gerne kunne se de 2 stationære.
Altså så vidt jeg kan se mangler jeg et netværksprodukt med indbygget switch og som samtidig kan sende sinagler trådløst videre til min router. Findes det og hvad skal det være. Gerne links.
Avatar billede kenp Novice
17. august 2004 - 22:50 #1
så skal du ændre på din opsætnign efter hvad jeg ved om netværk.

således at du forbinder din dlink som den første router, også køber en repeater og sætter i nærheden af din bærbar (så den stadigvæk kan række din dlink).
Avatar billede neo100 Nybegynder
17. august 2004 - 22:55 #2
Den går ikke. D-linken kan ikke flyttes. (og kan ikke nå ind til de 2 stationære - kun trådløst self.)
Avatar billede kenp Novice
17. august 2004 - 23:00 #3
så kan du købe en bridge som du sætter til din dlink, som så sender dit signal videre fra din d-link til en bridge du kan sætte ved den anden router også slutte til med kabel.
LINKSYS WAP54G kan bruges til det formål.
Avatar billede neo100 Nybegynder
17. august 2004 - 23:20 #4
Jeg har kun én router. Ovenstående forslag indebære 2 bridges + en ekstra router eller hvordan skal det forstås.
Avatar billede clausbr Nybegynder
17. august 2004 - 23:34 #5
Køb en ap eksempel d-link 900 ap+ 22 mbit / turbo mode 44 Mbit til ca 639 kr.
set den som klient og der efter koble den til en switch så kan du til slutte lige så mange du vil dog max 2049 bruger.
Avatar billede kenp Novice
18. august 2004 - 07:57 #6
dvs at din opstilling  er!

adsl ->swich ->computre og 1 router?

men ja den opstillng når du ikke ville rykke din dlink så kræver den ekstraudstyr, men du ville også kunne udskifte den første bridge med en router i stedet for.
Avatar billede neo100 Nybegynder
18. august 2004 - 08:21 #7
Min opstilling er: adslmodem -> Dlink router DI624+ -> trådløs forbindelse til de 2 stationære og den bærbare.
Ønske:
Adslmodem -> DI-624+ -> trådløs Dims m/indbygget switch (som kan kommunnikere med DI-624+ trådløst) -> fysisk forbindelse til "dims" for de 2 stationære. (bærbare skal stadig bare køre trådløst)
Avatar billede neo100 Nybegynder
18. august 2004 - 08:22 #8
clausbr-> jeg kigger lige nærmere på den AP.
Avatar billede kenp Novice
19. august 2004 - 21:50 #9
syntes ellers jeg havde fået lagt et nyt indlæg her men det kan ejg da se at jeg ikek har fået gjort :)

de 2 stationær vil du gerne have koblet sammen med kabel, korrekt?

hvis ja så skal du købe en brige og en alm swich. også forbinde dine stationære til swich også brigen til den også så kan den kommuniker med din di624.
Avatar billede zwiebler Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:39 #10
Hvorfor ikke bare putte trådløse netkort i de stationære maskiner
Avatar billede neo100 Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:34 #11
swiebler -> Fordi forbindelses hastigheden på trådløst er for langsomt.

Problematikken er blevet løst på den måde at min DI-624+ er blevet flyttet fysisk hen i nærheden af et andet telefonstik (ADSL´self.) samt de 2 stationære.
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 08:25 #12
skal vi så ikke have lukket her igen.
Avatar billede zwiebler Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:53 #13
D-Link har produkter der kører 108Mbps
Avatar billede grantgreen Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:15 #14
Jeg har en lignende opstilling dog med en linksys wireless router med 4 LAN porte. En stationær PC er koblet på routeren via LAN, og 2 bærbare kører trådløst. Routeren koster 500 kr, og vil så vidt jeg kan se kunne løse dit problem.
Avatar billede neo100 Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:06 #15
Jo jeg lukker. Kenp hvis du vil have nogle point, som tak for hjælpen så smid et svar.
swielber-> ja i teorien, men desværre står det ikke sådan til i praksis. Der er en masse faktorer involveret, såsom vægge, afstand mm. Så i praksis lligger man et godt stykke derfra + latency er også pæn sløv på trådløst netværk.
grantgreen-> Så vidt jeg kan forstå på dit indlæg er det også sådan jeg kører nu, men det kræver at telefonstikket med ADSL sidder i nærheden af din router. Forestil dig at telefonstikket sidder 10 meter derfra og du ikke vil trække kabel..........Det var sådan spørgsmålet startede.
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 14:28 #16
jeg ligger da et.