Avatar billede bongholio Novice
18. august 2004 - 00:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra AVI til MPEG 2

jeg har et par klip som jeg skal ha delt op så de kan ligge på en CD... de er alle avi og skal deles op og laves om til mpg... findes der et program som kan gøre dette i en ruf?????
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 00:20 #1
http://www.videohelp.com/tools?tool=617#comments
Jeg fandt et program her, som skulle kunne løse dit problem.
Der ER indbygget mpeg2-dekoder i, det er bare at trække din avi over og så start.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 00:22 #2
http://members.home.nl/thefilmmachine/
Her er det direkte link.
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 02:27 #3
http://www.digitalempire.dk/convert/avi2mpeg2.shtml

Her er en guide hvordan det gøres.....

Jeg vil selv prøve norberts program men har tit set problemer syncen, har det lidt sådan når hundene gør på min video skal lyden komme når de gør det og ikke efter eller før......

Vil lige vende retur med info om hvordan det kører for mig med det norbert linker til :)
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 02:44 #4
Jeg prøvede for første gang programmet sidste nat og det fungerede fint. Bruger normalt også linket fra digitalempire, men her er mpeg2-dekoderen ganske gratis, hvilket naturligvis er en fordel og en forklaring på, hvorfor jeg lige lagde dette link :-)
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 08:29 #5
Nu har jeg prøvet jeg ved ikke hvor længe med at lave film om, men om jeg laver et image eller en rå mpg jeg kan ikke få det til at kører.....

Når jeg laver en rå mpg siger den noget med noget codec der ikke er der, og når jeg laver cue/bin siger den der er fejl i cue sheetet.......
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 09:22 #6
Det problem har jeg ikke haft hos mig :-/
Du kan jo spørge i phatlasse forum http://www.digitalempire.dk/forum/board.php. Han kan helt sikkert svare dig præcist, hvad der er galt, hvis ikke han dukker op her. En anden ting er, at det tager mange timer at konvertere til mpeg, det er grunden til, at jeg altid sætter den til at køre om natten, inden jeg går i seng :-)
Avatar billede bongholio Novice
18. august 2004 - 21:32 #7
Tja jeg fik da hvad jeg bad om... tak for hjælpen gutter!!!!
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 21:49 #8
np du :)