Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2004 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

trådløs sikkerhed

hvad hedder den feature som gør at trådløse enheder ikke kan se hinanden på et netværk. Som det f.eks er tilfældet på mange campingpladser.
Og hvilke trådløse router har den detalje??
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2004 - 21:22 #1
Jeg kan let tage fejl, men som jeg forstår det, er det et spørgsmål om at sætte DHCP serveren op således at de tildelte IP adresser ligger på hver sit subnet og som sådan ikke en feture i det trådløse accesspoint. Derudover skal klienterne konfigureres så de ikke deler ressourcer ud.

Læs mere om trådløs sikkerhed her
http://www.eksperten.dk/artikler/117

Og som sagt jeg kan tage fejl
Avatar billede kenp Novice
18. august 2004 - 21:26 #2
Det er nok ikke nogen speciel feature! men mange bruger jo en firewall så kan du jo heller ikke komme ind på dem mv.
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 21:27 #3
ssid broadcast?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2004 - 21:35 #4
squashguy>det var også min første tanke, men det at accesspointet ikke broadcaster betyder jo ikke at klienterne ikke kan se hinanden. Det er vel nærmest klienterne der ikke må broadcaste så de forbinder sig til hinanden. Eller er jeg bare nu forvirret på et højre niveau
Avatar billede kenp Novice
18. august 2004 - 21:42 #5
i har begge ret ;) det gør at klienterne ikke kan finde AP/router.

Men jeg mener at zyxel b 2000 routeren har en feature som gør at klienter ikke kan se hinanden ved ikke helt om det passer.
Avatar billede renehinsch Praktikant
18. august 2004 - 21:57 #6
Det betegnes generelt som "layer 2 isolation" og en af metoderne er at access pointet hindrer arp requests bliver videresendt til andre trådløse stationer.
Avatar billede clausbr Nybegynder
18. august 2004 - 22:40 #7
du skal bruge radius 802.1X RADIUS Server der kan du bestemme adgang til lokal netværk og trådløs netværk og hvad bruger skal have adgang til.
jeg har et et hotspot hvor du skal brug vpn for at komme på Internet og læs mail.
Avatar billede dios Nybegynder
21. august 2004 - 09:43 #8
B-2000 fra zyxel har en funktion der hedder 'Enable Intra-BSS Traffic'.
Når den bliver slået fra kan de trådløse enheder ikke se hinanden.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. december 2004 - 10:08 #9
bufferzone
jeg har læst alle dine artikler og der er gode.
DHCP forslaget var OK men det var ikke lige det jeg søgte