Avatar billede montesa Nybegynder
27. august 2004 - 14:45 Der er 7 kommentarer

Direkte filoverførsel ml. to pc'er via internettet?

Hejsa!

Kender nogen et godt program/metode til at overføre store filer mellem 2 pc'er via internettet på en "direkte" forbindelse?

Mvh. Montesa
Avatar billede kbu Nybegynder
27. august 2004 - 14:49 #1
mener du ikke at FTP er direkte ?
Avatar billede montesa Nybegynder
27. august 2004 - 14:55 #2
Jeg er en novice udi FTP, men kræver det ikke at den ene har en FTP-server installeret?
Avatar billede kbu Nybegynder
27. august 2004 - 15:18 #3
jo, men det burde vel ikke være et problem - eller hva' ?
men tror at jeg har forstået, hvad du mener med direkte.
noget lignende som i et lokalnetværk ?
Avatar billede kbu Nybegynder
27. august 2004 - 16:44 #4
der er f.eks. FastLynx: http://sewelldirect.com/FastLynxHomePage.asp?kid=1784125021
eller det her: http://www.filesdirect.com/
der er gratis prøveversioner.
Avatar billede montesa Nybegynder
27. august 2004 - 19:24 #5
At have installeret en FTP-server kræver vel at man har egen IP-adresse, og ikke deler den med andre? (ADSL/NAT?) Og det har hverken afsender eller modtager...

Og kunne det tænkes også at være tilfældet med FastLynx? Jeg kan godt huske at have brugt programmet i de "gamle dos-dage". Men det skal i hvert fald have et forsøg.
Avatar billede kbu Nybegynder
27. august 2004 - 20:19 #6
jo det mest praktisk med fast IP-adresse ved FTP, eller kan der blive for meget rod med at ændre den til, hvad du nu bliver tildelt af din udbyder.
du kan godt dele den med andre ved - i routeren - at forwarde al FTP-trafik (port 21) til din lokal-adresse.
FastLynx skulle også kunne anvendes over Internet nu - skriver de.
jeg kan også husske det fra dengang.
Avatar billede montesa Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:54 #7
Har brugt FTP- Men du har ret, KBU at det er noget rod med dynamisk ip! Send et "svar" så jeg kan give dig point.