Avatar billede peter_e Nybegynder
30. august 2004 - 08:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win XP - Overføre mail konti og adresser til ny PC

Hjælp, jeg skal overføre e-mail konti og adresser til en ny pc.

Begge PCer kører XP (een Home og een Professional), begge kører Outlook Express, alle brugere har samme navne på de to PCer. Det burde da være nemt?

Jeg håber at een af jer kan hjælpe.

Mvh,
Peter
Avatar billede tubber Juniormester
30. august 2004 - 08:23 #1
Du skal bare finde den mappe der indeholder dbx filerne (er der andre der i skal de også kopieres)......de skal så over på den nye PC hvor du så vælger import funktionen i OE og så skal du bare pege på de filer......

Hvis du skal ha flyttet selve windows brugerne over kan et program som hyena hjælpe
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
30. august 2004 - 08:28 #2
Jeg ved ikke om det kan køre mellem XP pro og home men 2 identiske xp der kan du starte guiden til overførsel af instillinger,

jeg brugte det for første gang her i weekenden og det fungere sku max

start - Alle programmer - tilbehør - Systemværktøjer - Guiden overførsel af filer og instillinger

MC
Avatar billede phm0504 Nybegynder
30. august 2004 - 08:29 #3
Du åbner OE og vælger Funktioner-->Konti
Så markerer du den emailadresse du vil gemme - og klikker på knappen Eksporter - og gemmer så dine kontooplysninger et passende sted (f. eks. på en diskette).

Har du flere email-adresser, bruger du samme fremgangsmåde på dem.

Så åbner du menuen Filer-->Eksporter-->Adressekartotek.
I det nye bvindue vælger du Tekstfil (semikolonseparerede værdier) - og følger guiden (Gem adressekartoteket på samme medie som dine emailoplysninger).

På den nye pc går du den modsatte vej (Importer)
---phm0504
Avatar billede peter_e Nybegynder
30. august 2004 - 14:08 #5
Super, tak for hjaelpen. Jeg proever det idag eller imorgen.

Tak indtil videre.

Peter
Avatar billede peter_e Nybegynder
30. august 2004 - 16:22 #6
Damn, jeg er maaloes. Normal skal man igennem ild og vand med de der export/import funktioner - men denne gang klarede 'File and Settings Transfer Wizard' hele balladen...skoent!

mc.lucifer, hvis du svarer - saa faar du pointene.

I andre, tusind tak for hjaelpen!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
31. august 2004 - 08:51 #7
svar.

Glæder mig du kan bruge det

MC
Avatar billede peter_e Nybegynder
06. september 2004 - 07:24 #8
Hov, jeg glemte at give dig pointene - her er de saa. Endnu engang tak for hjaelpen!

Peter