Avatar billede far_mand Nybegynder
02. september 2004 - 20:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Gratis firewall

Hejsa,

Jeg er på udkig efter et gratis firewall program. Det skal fortælle lidt om den uindbudte gæst.

Jeg vil vide lidt om de programmer i anbefalder mig !
Avatar billede googolplex Novice
02. september 2004 - 20:57 #1
www.zonealarm.com - Det bruger jeg selv og det virker upåklageligt og er nemt at holde ved lige :)
Avatar billede far_mand Nybegynder
02. september 2004 - 20:59 #2
Ok, men direkte link til fulde gratis downloads.
Avatar billede oskar Nybegynder
02. september 2004 - 21:03 #3
Jeg foretrækker tiny personal firewall http://209.207.216.178/ftp/pf/pf2.exe
Avatar billede googolplex Novice
02. september 2004 - 21:06 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2004 - 22:10 #5
En firewall fortæller dig ikke noget videre om uindbudne gæster, den holder dem ude. Vil du vide noget om disse skal du have et Intrision Detection system som f.eks. Snort (www.snort.org der er gratis og fås til både windows og linux

Er det en firewall du søger vil jeg anbefale sygard. Ikke fordi den teknisk er bedre  f.eks Zonealarm, men fordi zonealarm bruges af rigtig mange. Det betyder at det er den firewall hackerne ved mest om og derfor lettest omgår.

Skal du have rigtig god sikkerhed, så kik på danske Bitguard, der bruger en helt speciel teknologi der gør den bedre end alle de andre. Den koster dog lidt.

http://www.danwaresecurity.com/
Avatar billede oskar Nybegynder
02. september 2004 - 22:44 #6
bufferzone - mener du sygate?  http://soho.sygate.com/default.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2004 - 22:50 #7
Ja, undskyld trykfejlen. Sygate fås gratis fra www.sygate.com men den gratis version er ikke helt let at finde på hjemmesiden
Avatar billede nimoha Nybegynder
02. september 2004 - 22:53 #8
Jeg bruger selv Kerio Personal Firewall og den er jeg ganske godt tilfreds med :-)
Virker som Pro version i 30 dage og derefter bliver den så til "Limited free version"

Kerio kan downloades herfra: http://www.kerio.com/kpf_download.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2004 - 22:59 #9
kerio er også et godt valg, lige så godt som sygate
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
03. september 2004 - 09:31 #10
Mit problem med Zonealarm var, at jeg f eks ikke kunne høre løvetimen på fck.dk, samt bruge Total Commandor, med mindre jeg lukkede min firewall ned..

Nu har jeg skiftet firewall, og nu er det muligt at gøre de to ting..

Folk siger at jeg bare skulle åbne en port - men det er ikke nemt, når jeg ikke aner hvordan fanden det bliver gjort..

Det var dog et plus, at den blokkede for pop ups...
Avatar billede far_mand Nybegynder
03. september 2004 - 10:46 #11
Hvis nu jeg skal kunne spille Cs og andre online spil uden den siger atl muligt hele tiden, hvilke vil i så anbefalde?
Avatar billede oskar Nybegynder
03. september 2004 - 11:27 #12
Her er et direkte link til sygates gratis firewall http://www.tucows.com/preview/213160.html
Avatar billede far_mand Nybegynder
04. september 2004 - 14:09 #13
Tak for hjælpen bufferzone, og tak fordi du fandt et direkte link oskar.