Avatar billede g00fy Nybegynder
19. september 2004 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stream af skærmbillede?

Hej

Er det muligt at streame hvad der er på mit skærmbillede? f.eks hvis jeg har et tvkort, så kan du streame det jeg nu engang ser i tv ud på nettet, så andre kan følge med.

Hvis det kan lade sig gøre, er det så muligt at sende det til en anden server som har mere båndbrede til rådighed i stedet for min lille adsl forbindelse? så folk connecter til den istedet for min egen forbindelse.

hvilke muligheder har jeg? med hensyn til valg af operativ system og software.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2004 - 20:11 #1
Ja, det er muligt at streame dit skærmbillede.

Windows Media Software Developement Kit (SDK) indeholde hvad du skal bruge og er gratis. Søg på 'WMP+SDK' så skulle du kunne finde det.

Om det er muligt at streame et Tv-signal fra din computer har jeg af copyrighthensyn ingen kommentare til.
Avatar billede g00fy Nybegynder
19. september 2004 - 20:23 #2
Hvad med den anden del af mit spørgsmål, en slags buffer server?

og hvilke muligheder har jeg ud over windows verden.
Avatar billede g00fy Nybegynder
19. september 2004 - 20:25 #3
og det var nu bare et eksempel, det kunne være jeg var kommentator i et spil og skulle stream billede+lyd fra mic
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2004 - 20:34 #4
Ja, du kan sende et stream til flere servere.

Ja, det kunne være det var lovligt.

Hvad du kan ud over windows ved jeg ikke, men Mac har jo deres egne server, filformater m.v.

Mig bekendt findes der ikke (endnu) noget til Linux.