Avatar billede el_fredo Praktikant
20. september 2004 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beregn ugenummer

Jeg skal (uden at benytte hverken DateTime eller andre .NET komponenter) udregne den pågældende uge. Udgangspunktet er, at jeg kender årets første dag (om det er mandag, onsdag osv.), samt hvilken dag i året man p.t. befinder sig i/på. Fx. er 7. februar 2004 dag 38 i året. Jeg har problemer med at finde en smart algoritme der kan beregne ugenummeret, både hvis der er overlap den ene vej (så uge 1 går ind i forrige år) og den anden vej (så uge 52/53 går ind i nuværende år). Er der nogen der har en fiks lille (eller stor) kodestump liggende, som de vil dele med mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 14:02 #1
Avatar billede el_fredo Praktikant
20. september 2004 - 16:54 #2
Uha uha. En fræk lille formel. Den ryger i gemmerne ;)

Tak for hjælpen. Så skal den bare mases ind i C#, men det skulle ikke være noget problem. Ellers skriver jeg igen.

Svarer du lige, så jeg kan afslutte spørgsmålet?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 17:00 #3
svar
Avatar billede el_fredo Praktikant
21. september 2004 - 09:24 #4
Hej igen. Jeg tænkte på, ved du hvad input er, hvor der i formlen for beregning af "JD" står "Day" som første parameter efter lighedstegnet? Man beregner "a", "y" og "m" ovenfor, men jeg ved ikke hvad jeg skal sætte ind som "day". Har du selv arbejdet med algoritmen?
Avatar billede el_fredo Praktikant
21. september 2004 - 09:24 #5
Er det dagen i den pågældende måned?
Avatar billede el_fredo Praktikant
21. september 2004 - 09:31 #6
Uha. Det var det vist. Nu virker det. Meget imponerende algoritme.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 23:15 #7
:-)
Avatar billede Wassini Novice
19. september 2016 - 11:54 #8
Kedeligt at svare med et link som ikke virker i dag!
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2016 - 13:08 #9
Det er nu stadig på siden, det kræver bare lige lidt klikken rundt: http://www.tondering.dk/claus/cal/week.php#calcweekno