Avatar billede kheu Nybegynder
25. september 2004 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tabel fra excel til word

Hej
Jeg sidder med et excell ark, med 3 kolloner i
og dem skal jeg have flyttet over i en et wordark, så jeg kan få den tekst der står i de forskellige til at stå skifte vis under hinanden
f.eks. er der i den første
navne
den næste
adresser
den sidste
postnumre

Disse skal så stå sådan her
Navn
adresse
postnummer

i stedet for navn adresse postnummer

Det skal være sådan så jeg kan printe dem ud på labelark a 3 labels i breden og 8 i højden

Håber der er nogen der kan hjælpe
spørg hvis jeg ikke har fået formuleret mig ordentlig

På for hånd tak
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. september 2004 - 13:34 #1
Du kan gøre sådan her:

1. Vælp alle det som skal kopier og kopier fra Excel.
2. Paste det ind i word.
3. Marker den nye table i word.
4. Vælg menuen Tabel --> konverter tabel til tekst..
5. Vælg radio knappen "Afskil tekst med"  og skriv i feltet: ¤  Tryk ok
6. Vælg menuen Tabel --> konverter tekst til tabel..
7. Vælg radio knappen "Afsnit" i adskil tekst ved. Set antal kolonner til 3, tryk ok
8. Vælg Søg og Erstat
9. i søg efter skrives ¤  i erstat med vælge "speciel tegnet" afsnit eller skriv ^p i feltet
10. Tryk Erstat alle

Så skulle du gerne havde det som:
Navn
Adresse
postnummer

i 3 kolonner.
25. september 2004 - 14:59 #2
Det klares klet og elegant ved hjælp af en brevfletning i Word.

Du kan bruge data fra Excel direkte som datakilde til brevfletningen, og indsætte på labelark.

Hvilken version af Word briger du?
(fremgangsmåden er nemlig ikke helt den samme - og begreberne, der anvendes er også forskellige)
Avatar billede kheu Nybegynder
26. september 2004 - 15:39 #3
jeg bruger word 97!

men ja, jeg tror det er din måde jeg skal bruge erikjuul!
jeg har lavet det andet der, men så bliver teksten bare klaumpet sammen, og det skal adskilles
26. september 2004 - 16:05 #4
I et nyt Worddokument vælger du:
Funktioner->Brevfletning
I afsnittet om Hoveddokumnet klikker du på knappen Opret, og vælger Adresseetiketter, og vælger Aktivt vindue.

I afsnittet om Datakilde klikker du herefter på: Hent data
og vælger: Åbn datakilde
marker herefter din Excel-opgave (husk at vælge filtype: Excel....), og klik Åbn, og Hele regnearket
Klik herefter på knappen: Indstil hoveddokument
Find dit label-layout på listen, eller opret dit eget layout, hvis dine labels ikke findes på listen. (se evt. på beskrivelse på den æske, du har fået labelarkene i)

Herefter skal du indsætte flettefelter på en label.
Husk at skifte linie hvor det ønskes. Du kan også supplere med alm. test, som vil blive vist på samtlige labels.

Når du har indsat sidste felt på label, og afsluttet med OK, er du klar til sidste led i brevfletningen:

I afsnittet om Flet data med dokument
klikker du på knappen Flet, og in den efterfølgende dialogboks klikker du på knappen Flet.

Du får nu oprettet et nyt dokument med dine labelark i.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester