Avatar billede foxy_lady Nybegynder
25. september 2004 - 20:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Peugeot Speedfight 2

Hi Experter..

Jeg skal til at købe scooter som jeg skal bruge frem og tilbage på arbejde (ca. 14-16 km om dagen).

Jeg har forelsket mig lidt i en Speedfight 2, og vil høre lidt om jeres erfaringer med den..

Hvor langt kører den på literen?

og er der andre 45'ere i 15.000 kr's prisklassen der er bedre end denne?

Jeg vil også gerne lige høre lidt om hvad der er bedst: luftkøling eller vandkøling, og hvorfor?

Det var vidst alt for nu..

Mvh
Foxy_Lady
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 22:17 #1
dog har jeg ikke selv knallert selv (endnu, kommer til næste sommer). Men jeg har læst selv en del om Speedfight 2, som jeg også selv er blevet lidt forelsket i :o)

Ved ikke hvad for en model du har.
Men her er da et link til hvor du kan læse en hel del om de 3 forskellige modeller.

http://www.peugeotscooter.dk/model_index.html

Jeg tror næsten ikke du kan få en ny Speedfight2 som ny under de 15.000, men hvis du er geni til at prutte om prinsen kan du nok godt få den lidt ned :)
Avatar billede zhristian Nybegynder
25. september 2004 - 22:44 #2
Vandkøling er klart bedst, giver bedre køling af hele scooteren = bedre optræk og måske lidt mere på toppen (km/t) :)

Desuden vil jeg ikke anbefale at købe en helt ny, kig hellere her:

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=55420&Fritekst=speedfight+2&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 22:51 #3
Ligsom zhristian siger. Du skal nok købe en brugt en.

Hvis du skal til at tune den, skal du ha' kørt motoren til, som er et godt stykke.
Så det er ikke noget du skal gøre hvis du køber den som ny lige med det samme.

- Men selvfølgelig ser den pænere ud som ny, men der er jo ulemper ved det, som jeg tidligere skrev hvis du skal tune den. :o)
Avatar billede freehelp Praktikant
26. september 2004 - 07:33 #4
jeg har en brugt tilsalg - kontakt mig på areox@dam.mail.dk

Maskinen er en Yamaha Areox og er som ny. Skriv for mere info
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
26. september 2004 - 10:43 #5
Hvis den nu ikke skal tunes, kan det så betale sig at købe en ny?

Jeg har kigget lidt påp dba.dk brugtprisen er ret dyr, hvis den ik har kørt ret meget, er det bare fordi folk tager overpriser derinde generelt?

Hvor langt skal motoren "køres til" hvis man evt vil tune den?
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
26. september 2004 - 10:44 #6
Problemet ved at købe brugt, er at det er svært at opdrive en der ikke har været tunet, og det ser jeg helst at den ikke har været...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 10:45 #7
jeg kan ikke huske det helt, men jeg mener det er omkring 1000 km. så er motoren kørt til.

Men jeg er altså ikke 100% sikker. Bare noget jeg har hørt...
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
26. september 2004 - 11:00 #8
hvis man køber brugt, hvor mange km må den max ha kørt? 4000?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 14:21 #9
det bestemmer du jo lidt selv. Det kommer jo and på hvor meget du vil give.
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
26. september 2004 - 15:02 #10
k.. men jeg mangler lige svar på et spørgsmål.. hvor langt kører den på ltr? Og i forhold til en 30'er af samme mærke?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 15:05 #11
stod der ikke noget om det inde på det link jeg sendte til dig ?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 15:10 #12
men jeg vil gætte på en 10 km literen. er ikke helt sikker...
Avatar billede zhristian Nybegynder
26. september 2004 - 15:18 #13
Den kører meget længere på literen. En 30 knallert kører typisk 50-60 km på en liter - en 45 knallert vil så køre omkring 35-40 km.
Avatar billede zhristian Nybegynder
26. september 2004 - 15:19 #14
Desuden er 4000 km ikke ret langt for en knallert, hvis den har kørt uden tun. De kan næsten køre uendeligt, så køb du bare en, selvom den har kørt 4000 - dog ville jeg ikke købe en over 10000 km :)
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
26. september 2004 - 15:24 #15
mange tak for svar.... det er jo ik sårn når man er uvidende.. ;)
Avatar billede zhristian Nybegynder
26. september 2004 - 15:31 #16
Tak for points :) Hehe nej, men nu ved du da lidt. Hvis du skal have svar på mere, så skriv til mig på MSN: crb012@hotmail.com