Avatar billede egenfeldt Nybegynder
26. september 2004 - 13:43 Der er 6 kommentarer

Internet hænger / tildeler ikke ip adresse altid

Internet hænger / tildeler ikke ip adresse altid  100 point fra egenfeldt

X Hej Alle,

Jeg har gennem længere tid haft en del problemer med mit trådløse netværk. Der er tale om følgende komponenter:

En Laptop Dell 500M med XP Pro - indbygget Intel Pro wireless LAN 2100 3A

Cisco Router 677 (Udbyder CyberCity)
Linksys AP BEFW11S4

Jeg har også en anden bærbar tilsluttet som kører win98 og linksys trådlost pcmica kort, og den har mere eller mindre de samme problemer. Men prøver at holde mig til en konfiguration. Jeg har på fornemmelse at nedenstående problemer hænger sammen og derfor er de beskrevet sammen.

1). Ved opstart af computer bliver der ofte ikke tildelt ip adresse så vidt jeg kan se. Jeg kan som regel fixe problemet ved at kører en reparer på den trådløse forbindelse. Ofte hjælper det også at logge af profilen og på igen.

2). Nogle gange er det ligesom om netværkskortet til Wireless i laptop computeren slet ikke finder netværksområdet. Det kræver en genstart hvorefter det så nogle gange virker med det samme eller udløser problem 1 beskrevet ovenfor.

3). Dette problem er varierende men rimelig konstant. Det består i at forbindelse ligesom pauser eller hænger når jeg henter sider. Det sker på alle sider så vidt jeg kan gennemskue og i rimelig vilkårlig rækkefølge. Det sker dog ikke ved download af filen - når først computeren har kontakt så pauser den ikke. Men jeg kan decideret se på ikonen i systray at der ikke er aktivitet på trådløse netværk i pauserne.

Ovenstående problemer er på det sidste forværret noget, og jeg håber meget nogen kan hjælpe. Det er ved at gå mig voldsomt på nerverne.

Mvh Simon
Avatar billede draco999 Nybegynder
26. september 2004 - 14:46 #1
bare et gæt men for mig så lyder som om der er fejl på enten din trådløse eller din Linksys router har du lavet et eller andet om hvis der er en Default på begge raoutere ville jeg prøvet at køre dem begge fra starten da der også er problemer med din anden komputer så er det ikke pcén den er galt med du kunne vt have en kammart prøvet at smide hans  pc / bærbar på din linje og teste det har du evt en anden router og prøv at smide den på..
det et trals problem.
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 16:06 #2
Tjek lige 2 ting

1: At du ikke har spyware
ftp://ftp.download.com/pub/win95/utilities/spybotsd13.exe

2: At du ikke har en "snuser"
Se i loggen på din router, at der ikke er andre der "låner" dit netværk"

/Benjamin
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
26. september 2004 - 21:55 #3
Er ret sikker på det ikker problemet - den taber også båndbredde engang imellem selv når der er hul igennem - den gør det både med dynamisk tildeling af ip adresse og sat op med statisk.
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 22:23 #4
Har du set efter?
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
27. september 2004 - 09:08 #5
Kører 2 forskellige programmer mod spyware løbende - har ikke logget routeren men har sat det til, så checker de næste par dage.
Avatar billede Webmasteren Praktikant
25. juli 2005 - 16:00 #6
Hej!

Jeg oplever samme problem, så derfor tænkte jeg på, om du har fundet en løsning på problemet? Hvis du har det, så må du meget gerne skrive en kommentar/et svar her. Tak.