Avatar billede a.and Nybegynder
30. september 2004 - 21:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

netværk

hej
jeg har lige købt mig en apple bærbar... vi har et netværk i lejeligheden med tre com som alle har xp, kan jeg komme ind på det netværk, og den vej på internettet
, hvordan....??
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. september 2004 - 21:50 #1
Ja åben systeminstillinger derefter netværk vælf så dhcp så køre det
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. september 2004 - 21:52 #2
det hedder Bruger DHCP og ligger Indbygget Ethernet under TCP/IP
Avatar billede a.and Nybegynder
30. september 2004 - 23:01 #3
jeg har prøvet med dhcp, men jeg kan stadig ikke komme på internettet, kan det have noget at gøre med at vi har strofanet
Avatar billede egonspock Seniormester
01. oktober 2004 - 00:32 #4
Jeg går ud fra at det er en router, der laver et lokalnetværk, som du forsøger at koble dig til? Er det med trådløs eller med netkabel? Kan du se hvilke indstillinger en af XP'erne har (den skal have samme forbindelsestype(trådløs/netkabel) som din Mac. brug evt. winipconfig eller ipconfig /all i en dosprompt på en af XP'erne for at se deres indstilling. Hvis de er forbundet vha. en hub eller switch og dermed har separate WAN-adresser, kan det skyldes at I kun har 3 adresser og ikke 4 som der er behov for. Ellers har Macintosse fuldstændigt ret, det bør bare virke med DHCP. Jeg skifter netværk flere gange dagligt og det spiller bare. Det kan så også være at jeres interne netværk er sat op til ikke at køre DHCP, hvis en af dine naboer evt. har en server af en slags kørende. Så må du have fat i ham/hende og få nogle oplysninger om hhv. IP-adresse, subnetmask, router samt evt. DNS-servere.
Avatar billede a.and Nybegynder
08. januar 2005 - 15:31 #5
slut