Avatar billede rmodalen Nybegynder
04. oktober 2004 - 13:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tomme celler skal automatisk indeholde -

Hej derude

Hvordan får man tomme celler i excel til at indeholde "-", fremfor at bare være tom.

MVH Richard
Avatar billede jkrons Professor
04. oktober 2004 - 14:32 #1
Hvis cellen indeholder "-" er den jo ikke tom :-)

Hvis du mener om man kan vælge et format, så der vises en "-" i tomme celler, tror jeg faktisk ikke at det kan lade sig gøre. Men måske kan det gøres via kode.
Avatar billede oernhoej Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:34 #2
det kan lade sig gøre ved formateringen "revision", så skrives 0 eller tom celle som "-"
Avatar billede rmodalen Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:47 #3
Det kan umiddelbart ikke lade sig gøre. Desværre.
Avatar billede jkrons Professor
04. oktober 2004 - 15:43 #4
rmodalen-> Desværre er det kun celler med 0, der skrorves med "-" ikke tomme.
Avatar billede lise_nielsen Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:20 #5
Ellers kan man bruge søg/Erstat (findes under rediger) området markeres gå op under rediger og vælg Erstat. lad være med at skrive noget i det første felt og skriv - i det næste.
Avatar billede bak Seniormester
04. oktober 2004 - 19:08 #6
eller marker alle i området.
Tryk F5, vælg Speciel
Vælg "Tomme"
Skriv "-" og tryk ctrl-enter
Nu er der en - i alle tomme celler
Avatar billede jkrons Professor
05. oktober 2004 - 14:41 #7
bak-> Måske har jeg misforstået det, men jeg opfattede det som alle celler skulle have en bindestreg i et nyt, tgomt regneark, indtil der blev fyldt noget i. Hvis det er korrekt, er din løsning ikke så god, da mappen kommer til at fylde voldsomt meget. Et forsøg med at fylde bindestreger i et enkelt ark får det til at fylde 227 Mb. Så forhåbentlig er min antagelse om, hvad der skal bindestreger i, ikke korrekt.
Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. oktober 2004 - 16:17 #8
Jeg mente bare at der var en metode ved et regneark hvor en f.eks havde en økonomiopstilling, hvor f.eks E1 = C1*D1. Hvis denne værdi var 0, skulle der bare skrives en -, fremfor at være tomme, eller stå som 0.
Avatar billede lise_nielsen Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:40 #9
I min Excel XP ligger der i formaterings værktøjslinjen en lille knap med 3 nuller "000" den giver den ønskede effekt hos mig. dvs. hvis der i en celle står 0 og man trykker på knappen så kommer der til at stå "-"
Avatar billede jkrons Professor
05. oktober 2004 - 19:53 #10
Når dit problem er som skitseret i sidste omgang, altså at en celle, med en formel, der giver værdien 0, står som en bindestregm kan du gøre som Lise siger.

Når jeg misforstod er det fordi jeg ikke opfatter en celle med en formel som tom. Heller ikke hvis resultatet er 0.
Avatar billede bak Seniormester
05. oktober 2004 - 21:21 #11
enig jkrons, jeg havde også misforstået det.
Gør som lise skriver eller formater cellen brugerdefineret således
Standard; Standard; "-" ;
Avatar billede rmodalen Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:41 #12
Tak skal I have........ endelig lykkedes det :-)

Nu skal du bare svare lise, så får du point.
Avatar billede lise_nielsen Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:39 #13
svar ;o)