Avatar billede freia Nybegynder
18. oktober 2004 - 00:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

farverne er delvis forsvundne

I løbet af den sidste uge er min computer blevet underlig, de fleste af farverne er væk, bl.andet er mine digitalbilleder ligesom totalt forvanskede
Skærmen står også og blinker med underlige farver.
jeg har prøvet at stille om på farverne i skærmindstillingen, men uden resultat. jeg har installeret spybot, og kørt diskfragmentering, og scandisk, jeg har opdateret windows, og antivirus program..
Vores barnebarn har kørt en pixeline cd på den, ellers intet andet. jeg aner simpelthen ikke, hvad der er sket.
Jeg har ME styresystem.
Avatar billede screem_brille Novice
18. oktober 2004 - 01:01 #1
har du mulighed for at prøve skærmen på en anden computer ? (lyder som det er et skærm problem)
Avatar billede freia Nybegynder
18. oktober 2004 - 01:11 #2
nej det har jeg ikke
jeg har prøvet at lave systemgendannelse, men den virker ikke, jeg kan ikke komme hen på september måned, for at finde en fed dato.
det nytter jo ligesom ikke at gendanne inden for de sidste par dage.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 02:09 #3
Jeg er også ret sikker på, at det er din skærm som ikke har det godt.
Jeg har set det en gang tidligere og i det tilfælde kunne man løse problemet midlertidigt ved, behærsket at stikke skærmen "en på kassen"

Det holder den dog ikke til i længden, men hjælper det er det et sikkert tegn på, at der skal en ny/anden til.

Et andet muligt problem kan være dit grafikkort, som fysisk er ved at stå af. Men prøv evt. at fjerne driveren dertil, via Tilføj/fjern programmer og derefter installere en ny driver.
Avatar billede freia Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:56 #4
det der med at fjerne driver til grafikkort, er jeg lidt blank over for, hvordan finder jeg mit grafikkort?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:02 #5
Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer > marker det du kan se er driveren til dit grafikkort og slet den.
Installer derefter den nye du har downloadet.
Hvis du ikke ved hvilket grafikkort som sidder i den maskine, kan dette program hjælpe dig med, at finde ud af det.

Hent det lille program "Everesthome". Det er i stand til, at fortælle dig næsten alt om din pc.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
eller direkte - http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome110.exe
Avatar billede freia Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:25 #6
så går jeg i krig, vender tilbage senere
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:36 #7
I øvrigt er <Svar> forbeholdt dem som hjælper dig. Du bør selv bruge <Kommenter>.
Jeg lægger et svar, hvis jeg løser dit problem for dig.
Andre gør det med det samme :-)
Avatar billede freia Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:33 #8
tak til Victor-1
jeg installerede everesthome, fandt ud af hvad mit grafikkort var, gik på intels hjemmeside og fandt en ny driver. og installerede den, genstartede et par gange, og nu virker det hele igen!
skønt med nogen, der gider hjælpe een
Avatar billede freia Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:35 #9
hvordan giver jeg point, accepter knappen virker tilsyneladende ikke
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:44 #10
Den virker sikkert nu, hvor jeg har lagt et svar *S*
Dejligt du fik problemet løst ;-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:46 #11
Det du skal gøre, hvis du vil gi' ponit er, at markere navnet/navnene på den/De som du vil belønne med point og det er nederst til venstre. Derefter skal du trykke på <Accepter>
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:16 #12
Takker for pointene *S*