Avatar billede kamikaze Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webservices fra stand-alone application

Hej.

Jeg har brug for at kalde en række webservices fra en stand-alone win32 app skrevet i C++. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2004 - 10:14 #1
Aldrig leget med web service sudenfor Java og .NET, men i Win32
environment vil jeg tro at du skal bruge Microsoft SOAP Toolkit:
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C943C0DD-CEEC-4088-9753-86F052EC8450&displaylang=en
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:16 #2
Hvad mener du med at kalde?
FTP/HTTP/SMTP/POP3 osv?
Avatar billede kamikaze Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:33 #3
arne_v >> tak, jeg kigger på det

noden >> Jeg spørger her fordi jeg ikke ved det endnu. Der er vel en standardisert måde at gøre det på?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2004 - 10:35 #4
Web services er i langt de fleste tilfælde SOAP over HTTP.

HTTP er ikke svært, men SOAP kræver næsten et bibliotek.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:35 #5
noden >> et simpelt eksempel kunne være at applikationen skal kalde en service der hedder helloworld som returnerer en tekst-streng, og vise retur værdien på skærmen. Har aldrig prøvet det før og ved ikke særlig meget om det.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:58 #6
arne_v >> fik ret nemt hul igennem til en helloworld service via SOAP low-level api'et. Men på msdn står der: "The Microsoft SOAP Toolkit is deprecated by the .NET Framework. SOAP Toolkit support will be retired in April 2005"

Så det er måske ikke måden at gøre det på?
Avatar billede kamikaze Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:59 #7
det skal lige siges at jeg ikke har MSVC .net med kun en 6.0 installeret. Er der bedre metoder i .net?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2004 - 11:10 #8
Det SOAP Toolkit er det som man skal bruge til MS VS/VC++ 6.

.NET har en glimrende web service support (jeg vol tro at det er bedre end SOAP Toolkit).

Den bemærkning tror jeg bare er generel: MS vil have folk på .NET.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:23 #9
ok. Typisk MS :o)

Anyway, det virker så smid lige et svar. Om jeg så bruger SOAP toolkit eller tager mig sammen og installerer .net må tiden vise.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2004 - 11:51 #10
svar