Avatar billede helix Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:40 Der er 6 kommentarer

Hjælp til opgradering af computer!

Hej alle venner og veninder.

Jeg har for kort tid siden opgraderet min computer ved at putte en p4 prescott 3.0 1mb cache 800fsb + et ASUS P4P800E-Deluxe MOBO i og det kører sq dejligt. Jeg havde førhen et SOLTEK motherboard hvis navn jeg ikke husker helt, og en athlon xp 2000+, som jeg virkelig havde store problemer med igennem 3 år.

Jeg bruger 768 PQI DDR PC2100 RAM  og et GF4 TI4600 grafikkort.

Mit spørgsmål til jer er hvad i mener bedste kunne betale sig at opdragere, grafikkort eller ram?

Hvis rammene skal opgraderes, skal de gamle sælges for småpenge, eller lægges i glemmekassen og nye skal til.

Jeg har omkring en 1500 at gøre godt med.

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp!
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:57 #1
Umiddelbart vil jeg anbefale at købe et nyt grafikkort - Radeon 9800 Pro, sælge det gamle på QXL og bruge pengene herfra på nye RAM.
Avatar billede helix Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:00 #2
tja, lydder fornuftigt nok. Skal næsten bare have en køber først og fremmest. Hvad tror du sådan et kort er værd nu om dage?
Avatar billede helix Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:00 #3
Jeg gav trods alt over 4000 i sin tid! Men det var også da det var HELT nyt.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:11 #4
Jeg tror du kan få 700-900 kr for kortet, men det kommer lidt an på mærket.
Avatar billede helix Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:33 #5
ASUS! Og det er også en flot deluxe version
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:02 #6
Det er jo en klassiker - den er let at sælge for en god pris. Men jeg synes den fortjener en efterfølger af samme kaliber. Se følgende: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94831. Det perfekte grafikkort til ASUS-fans.