Avatar billede f_rollo Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:31 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Skal slette HD permanent. hvilke prog er bedst

Hej.

Jeg har en HD med div. firmaregnskaber, kontrakter osv.
Følsomme ting og sager med andre ord.

Hvordan sletter jeg den HD PERMANENT. Dvs. ingen chance for genskabning.
JEg bruger til dagligt SafeGuard PRivateCrypto til at kryptere og småslette diverse ting og sager, men nu snakker vi en hel HD som skal have en seriøs overhaling.
Områder hvor der ikke længere ligger noget, men hvor der måske tidligere har lagt noget, må også gerne superformateres.

Jeg forestiller mig at HD sættes som slave på en anden PC og at programmet køres derfra, eller at der findes et prog. der evt. kan køres fra DOS og som kan "tilfredsstille" mig.

Nogen der har gode erfaringer med noget?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:35 #1
Hvis din BIOS understøtter det så lav en Low Level Format.......... Hvis du ikke har det og ikke skal bruge din HDD mere så kør en stor magnet over til HDD... så er den færdig.... Men Low Level Format er jo nok at foretrække
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:42 #2
Ellers skulle der ligge noget her: http://www.killdisk.com/
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:42 #3
Active@ KillDisk - Hard Drive Eraser is powerful and compact DOS software that allows you to destroy all data on hard and floppy drives completely, excluding any possibility of future recovery of deleted files and folders. It's a hard drive and partition eraser utility.
Avatar billede vigilante Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:46 #4
Avatar billede fastpoint Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:49 #5
Hvis du ikke skal bruge HD'en mere så er løsningen den at du skruer den ud af din computer... finder dig en god stor og tung hammer.. ligger HD'en på en fast overflade... og giver den et par gode stærke slag! Det skal nok tilfredsstille dig... men du får brug for en ny HD...

Og det ikke noget pis jeg finder på... sådan gør folk seriøst når de skal være på den sikre side!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:51 #6
tja måske... noget HDD har ligget på bunden af et hav i flere år og de har alligevel fundet oplysninger... men så er man også ekstrem... hehe.... prøv Active@ Killdisk eller en Low Level Format... det skulle kunne gøre det..
Avatar billede doeleman Nybegynder
27. oktober 2004 - 00:01 #7
Jeg har med stor success brugt Acronis DriveCleanser 6.0:
http://www.acronis.com/products/drivecleanser/

Opfylder amerikanske, tyske og russiske "national data destruction standards"...
Avatar billede fastpoint Nybegynder
27. oktober 2004 - 00:05 #8
Mcgoat:

Det rigtig nok, men er sikker på man ikke kan få noget ud af en smadret HD... på havets bund bliver den mest udsat for lidt rust og sand trods alt hehe
Avatar billede f_rollo Nybegynder
27. oktober 2004 - 00:12 #9
Ved godt at hammer mod HD eller åbnet HD og bøjede skiver er optimalløsning.
Men pc'en er udlånt af en leverandør og vi har fået en ny og bedre.
Vil bare ikke sende den gamle tilbage med alle oplysningerne.

De ville - måske - kigge hvis de kunne, men hvis alt er slettet lidt bedre end format c: så bør der ingen skade kunne ske.

De bliver nok lidt sure hvis de får den retur med en HD der mest af alt ligner Jerusalems ødelæggelse... :-)

Prøver nogle af jeres - knap så demoliserende - forslag i morgen.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
27. oktober 2004 - 00:16 #10
Mcgoat: mig bekendt så kan et støvkorn der har forvildet sig ind i HD'en skabe uoprettelig skade for os almindelig dødelige...
Ved godt at der er firmaer som specialiserer sig i at genskabe data, men helt ærligt, så tror jeg ikke at gamle fakturer og lign. er så meget værd.

Hvis de mener det er så meget værd så skal de f***** være velkomne...
Avatar billede fastpoint Nybegynder
27. oktober 2004 - 00:17 #11
du kan bytte om på HD'erne ;) hehe
Avatar billede z1n Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:34 #12
skru hdden fra hinanden og brug hammeren på pladerne inden i.. fuck den op... det er en sikker vinder ;)
Avatar billede donlon Novice
27. oktober 2004 - 21:50 #13
HVIS du skal sælge/bruge den igen på en anden PC, er en "FDISK" og en "fuld" formatering tilstrækkelig, med "FDISK" laver du en ny partition på disken og en "fuld" formatering overskriver hele disken med 0 eller 1.

Dette er fuldt ud tilstrækkeligt, med mindre du har et igangværende patent på en kur mod kræft på den disk ..:-).

Der findes se'føli programmer der kan overskrive disken tilstrækkelig mange gange så selv Pentagon er tilfreds (5 gange tror jeg), men du kan hente DriveScrubber her http://www.iolo.com/ds/index.cfm i en 30 dages trial, og prøve selv ...men det tager laaang tid.

HVIS du bare vil "slå" den ihjel ...tjaa så er "hammerløsningen" som beskrevet før, en rigtig god løsning