10. november 2004 - 14:53Der er
5 kommentarer og 1 løsning
OS X kan ikke bruge @ i Office-programmer via terminalserver
Hej der!
Jeg er ingen ørn til Mac, så jeg skal lige høre, om følgende er et kendt problem, og om det er relateret til Mac:
Setup: OS X klienterne kobler op på en Windows Server 2003 Terminal Server vha. Remote Desktop Connection Client 1.0.
Problem: I Office 2003 på terminalserveren kan Mac-klienterne ikke lave et @ (snabel-a). De bruger Ctrl+Alt+2, men der kommer ikke noget tegn overhovedet. Har prøvet om @ gemmer sig et andet sted eller med andre taste-kombinationer, men uden held. Det fungerer fint i alle andre applikationer - bare ikke i Office 2003. Det er muligt at kopiere @ fra f.eks. Notepad til Office.
Er der nogen, der kender denne opførsel eller har forslag til troubleshooting????
Mød en af Nordens fremmeste eksperter i adfærdsdesign – Morten Münster, der bl.a. har skrevet ” Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” – på Computerworld Cloud & AI Festival.
Ja, det er kun i Office-programmerne, at der ikke kommer et @. Det er kombinationen Ctrl+Alt+2 (som skal bruges via terminalserver), der ikke funker. Alt+* funker heller ikke. Lidt mystisk...
Problemmet kan skyldes manglende service pack, der har været nogle problemmer med det internationale tegnsæt som MAC bruger i forhold til office baseret tegnsæt som bruges på serven. Problemmet skulle være løst i off2003 sp1.
Problem løst. Sker fordi Word er mail editor. I Word indstiller man at en bestemt tastekombination skal give et @, og så funker det.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.