Avatar billede iceyblue Nybegynder
13. november 2004 - 05:27 Der er 4 kommentarer

Navne på com-porte

Hejsa...

Hvordan får jeg fra min C# winform fat i navnene på de tilgængelig serielle RS-232 com-port på maskinen...? I ved "COM1", "COM2" osv...Ligesom hvis man kigger under "enhedsindstillinger" >> "Porte" i Windows...det ville være rigtig lækkert, hvis jeg kunne få fat i meget af det samme som Windows kan vise...

MVH. IceyBlue
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2004 - 10:37 #1
Avatar billede iceyblue Nybegynder
14. november 2004 - 17:18 #2
Du har helt misforstået mit spg!

som jeg skrev : ..."jeg skal have fat i navnene på de tilgængelig serielle RS-232 com-porte på maskinen"...

Det handler altså ikke om kommunikationen med com-portene...:)
Avatar billede kronsj Nybegynder
14. november 2004 - 22:13 #3
Man skal jo nok ind i regitry. forsøg :

using Microsoft.Win32;

RegistryKey HKLM = Registry.LocalMachine;
RegistryKey HKLM_HW = HKLM.OpenSubKey("HARDWARE");
RegistryKey HKLM_HW_DM = HKLM_HW.OpenSubKey("DEVICEMAP");
RegistryKey HKLM_HW_DM_SERIAL = HKLM_HW_DM.OpenSubKey("SERIALCOMM");

string [] arValueNames = HKLM_HW_DM_SERIAL.GetValueNames();
foreach ( string ValueName in arValueNames)
{
    this.listBox1.Items.Add(HKLM_HW_DM_SERIAL.GetValue(ValueName));
}
Avatar billede jinks_83 Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:15 #4
string[] portNames = System.IO.Ports.SerialPort.GetPortNames();

Derved får du et array af alle dine porte