Avatar billede simonhusby Nybegynder
26. november 2004 - 17:41 Der er 8 kommentarer

Et tegn i word der viser en kemisk ligevægt?

Hola allesammen,
Jeg sidder og skriver om kemiske ligevægte i Word, og jeg kan simpelthen ikke finde det tegn, hvor der er en to halv-pile, oven på hinanden, i modsatte retninger.
Tegnet bruges meget i kemi om ligevægte, men det er umuligt at finde, både i tegn-oversigten og i Word's Equation Editor.
På forhånd tak, Simon.
Avatar billede krogsager Nybegynder
26. november 2004 - 17:51 #1
Har du kigget i Windings3 symbolerne?
Avatar billede simonhusby Nybegynder
26. november 2004 - 17:56 #2
Jep, der er en der ligner, men med hel-pile istedet for halvpile..
Avatar billede krogsager Nybegynder
26. november 2004 - 18:02 #3
ups, sorry!
Avatar billede kox Nybegynder
26. november 2004 - 18:54 #4
kender heller ikke lige nogen pil du kan bruge, men du kan selv lave en i tegning
Avatar billede falster Ekspert
29. november 2004 - 11:12 #5
Download og brug fra http://www.chemsoc.org/networks/learnnet/RSCfont.htm.

(Den ligger på ALT+0221.)
Avatar billede falster Ekspert
09. december 2004 - 14:38 #6
... og Simon? :-)
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
10. december 2004 - 15:22 #7
Et stykke tid siden jeg har haft kemi, men de følgende standard tegn skulle vist være fine:
\leftrightharpoons
\rightleftharpoons
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
10. december 2004 - 15:22 #8
tror nok det er \rightleftharpoons man plejer at bruge