Avatar billede killstun Nybegynder
27. november 2004 - 19:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt baggrund i CSS

Jeg har igen nogle problemer med at indsætte en baggrund. Den er placeret i en CSS fil. Min CSS fil ser således ud:

#sendmail {
BORDER-RIGHT: black 1px solid; PADDING-RIGHT: 0px; BORDER-TOP: black 1px solid; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-BOTTOM: 1px; FONT:

11px/15px Verdana; color: white; text-align: justify; text-vlign: middle; BORDER-LEFT: black 1px solid; PADDING-TOP: 0px;

BORDER-BOTTOM: black 1px solid; POSITION: absolute; background: #2E56A4
}

Nu vil jeg gerne have et billede ind i stedet for farven #2E56A4, men kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet følgende uden held:
1) background: Baggrund_Overskrifter.gif
2) background-image: Baggrund_Overskrifter.gif
Avatar billede osaka_san Nybegynder
27. november 2004 - 19:09 #1
http://www.w3schools.com/css/pr_background-image.asp

Derudover burde du overveje at læse din kode lidt igennem, der er ikke noget der hedder text-vlign, samt overveje at få noget konsekvens i hvorvidt du skriver med store eller små bogstaver. Det kan give dig problemer i situationer hvor tingene er case-sensitive, som f.eks filer på en *nix server eller lignende.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. november 2004 - 19:11 #2
du skal bruge:

background-image: url("Baggrund_Overskrift.gif");
Avatar billede killstun Nybegynder
27. november 2004 - 19:29 #3
Har nu prøvet dette:

#overskriften {
BORDER-RIGHT: #000000 1px solid; PADDING-RIGHT: 0px; BORDER-TOP: #000000 1px solid; PADDING-BOTTOM: 0px; FONT: 13px/16px Verdana; color: white; text-align: justify; text-vlign: middle; BORDER-LEFT: #000000 1px solid; PADDING-TOP: 0px; BORDER-BOTTOM: #000000 1px solid; POSITION: absolute; background-image: url("Baggrund_Overskrift.gif")
}

- men det virker stadig ikke. Kan sq ikke hitte ud af hvad jeg gør galt.
Avatar billede killstun Nybegynder
27. november 2004 - 19:32 #4
Endelig...fik den til at virke alligevel ellebaek. Havde ikke filnavnet rigtigt tror jeg. Taker for hjælpen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. november 2004 - 19:33 #5
;-)

velbekomme..
her er et svar..!