Avatar billede mnp Nybegynder
03. december 2004 - 21:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

DvD'Brænder

Jeg har lige købt en dvd'brænder, og nu tror jeg selvf. jeg kan brænde dvd'er, men da jeg prøvede sagde den " Dvd'en / cd'en er beskyttet" Med en slags PassWord ??
Og jeg bruger "nero"
Vil i ikke nok hjælpe mig PlZ...På forhånd tak !!
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2004 - 21:20 #1
Der er delte meninger om det (at bryde en copyright beskyttet CD/DVD), og jeg er en af dem der er overbevist om at det er ulovligt. Også selvom det er til privat brug, f eks backup og til sommerhuset. Men jeg er sikker på du kan finde et program på nettet (störst chance er der på et fildelingsprogram). Men nogen direkte hjälp kan jeg ikke give dig her på eksperten.
Avatar billede madizone Nybegynder
03. december 2004 - 21:48 #2
Du skal bruge et transkodningsprogram.
Rigtige DVD film indeholder typisk mellem 6 og 9 GB data, da kommercielle DVD'er kan indeholder op til 9 GB data. Men på en alm. DVD-R kan der kun ligger 4,7 GB.
Derfor må filerne skrumpes ved at man omkoder dem med højere kompression - det er slags longplay. Det giver en svagt forringet billedkvalitet, men det er nødvendigt.

Du kan finde et gratis program som gør hele processen enkel på http://www.dvdshrink.org/ - det tager cirka en times tid at "skrumpe" en DVD-film.

Loven foreskriver at det kun er ulovligt at omgå en kopibeskyttelse såfremt den er effektiv - og hvis den kan omgåes så er den jo ikke effektiv, så det er alt sammen i orden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2004 - 22:08 #3
"Loven foreskriver at det kun er ulovligt at omgå en kopibeskyttelse såfremt den er effektiv"

Loven foreskriver ikke dette!

Loven siger at man må lave en kopi hvis den ikke kan ses grundet kode el. kryptering.
Avatar billede madizone Nybegynder
03. december 2004 - 22:11 #4
Det mener jeg nu at der står i Infosoc-direktivet som nørderne nede i EU har fået stablet på benene.