Avatar billede madizone Nybegynder
03. december 2004 - 21:41 Der er 3 kommentarer

Søgemaskiner (Google) og Top-Rengoering.dk

Hej.

Jeg har fået besked på fra min chef, at han gerne vil have mig til at undersøge mulighederne for at optimere vores hjemmeside - www.top-rengoering.dk - så den kommer noget højere på Google.

Når man søger på vores firmas navn "Top Rengøring" så ligger vi først nummer 12, hvilket undrer mig en del. En søgning på "Rengøring Hadsund" (Hadsund er den by vi ligger i) så kommer der også en masse sider før Top-Rengøring.

Hvordan det være? Jeg har allerede for nogle uger siden opdateret mine meta-tags med både keywords og description, men det ser ikke ud til at give noget.

Jeg håber på nogle gode forklaringer - vi burde jo ligge øverst når nogen søgte på vores firmas navn.

Tak. :o)
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
03. december 2004 - 23:33 #1
prøv at gå ind på metamaten.dk. der fik jeg lavet min sides meta.
prøv at søg på google på danske sider under "home-maker"
den er da øverst.
Avatar billede and_moe Nybegynder
04. december 2004 - 12:02 #2
Læs http://vertikal.dk/content/optimize.htm
Det er en god artikel om søgemaskineoptimering.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. december 2004 - 18:32 #3
Google bruger stort set ikke meta tage mere, og det er mere end 3 år siden at det kunne bruges. Hvis du har en hjemmeside der f.eks. har et top søgeord som "home-maker" der stort set ikke er andre der er optimeret til kan du relativt let nå toppen, men hvis du er i en branche hvor derer bare lidt konkurrence om toppladserne, så skal der meget andre ting til.

Jeg har skrevet en del artikler om emnet. Læs dem og spør. Derer bl.a. en om google.

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/