Avatar billede Daniel.E Praktikant
05. december 2004 - 02:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til regexp i c++

Hej

Jeg har denne streng, som jeg skal have lavet en regexp udtryk til.

"hej1","hej2","hej3","hej4","hej5";

Jeg har forsøgt mig med disse 2 eksempler.  Som det ses er jeg en nød til regexp.

1)
[\"]+[a-zA-Z0-9]+[\"]+[,]+[\"])+[a-zA-Z0-9]+[\"]+[,]+[\"]+[a-zA-Z0-9]+[\"]+[,]+[\"]+[a-zA-Z0-9]+[\"]+[,]+[\"]+[a-zA-Z0-9]+[\"]+[,]+[;]

2)
(\")([^\"]*)(\")(,)+(\")([^\"]*)(\")(,)+(\")([^\"]*)(\")(,)+(\")([^\"]*)(\")(,)+(\")([^\"]*)(\")(;)

Mvh
Vb2
Avatar billede Daniel.E Praktikant
05. december 2004 - 02:30 #1
selv om at denne skulle være rigtig...

"hej1","hej2","hej3","hej4","hej5";

(\")([^\"]*)(\")(,)(\")([^\"]*)(\")(,)(\")([^\"]*)(\")(,)(\")([^\"]*)(\")(,)(\")([^\"]*)(\")(;)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
05. december 2004 - 02:38 #2
hmm...

den er rigtig..

men hvis den kunne forkortes ??
Avatar billede nephilim Nybegynder
05. december 2004 - 06:40 #3
Må der kune være 5 "hej"s?
ellse kan du vel lave ' "hej1", ' og lade den være 0-mange, så lave den sidste hej, denne gang uden komma efter, og så slutte med semikolon.
Har ikke arbejdet med regexp i c++, men måske det ser lidt sådanne her ud?
[(\")([^\"]*)(\")(,)]*(\")([^\"]*)(\")(;)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
05. december 2004 - 21:53 #4
1) Hvad betyder det i denne sammenhæng ?
^

2) betydet det ikke alle tegn ?
*
Avatar billede Daniel.E Praktikant
05. december 2004 - 21:56 #5
der må være 4 "hej_N",
og 1 "hej_end";
Avatar billede Daniel.E Praktikant
13. december 2004 - 15:28 #6
allo ??
Avatar billede Daniel.E Praktikant
15. december 2004 - 20:26 #7
hmm.. der er ikke meget liv i folk herinde altid.. syndt for dem...